Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Felietony

Felietony

23-06-2013 16:17

Dominik Łazarz: Sieci informacyjne o UE – czy są potrzebne?

W ostatnich kilku tygodniach sporo mówiło się o kolejnej rocznicy członkostwa w Unii Europejskiej w kontekście korzyści, jakie Polska uzyskała w przeciągu dziewięciu ostatnich lat. Warto jednak zastanowić się nad jedną ważną datą tj. 7-8 czerwca 2003 roku. W tych dniach odbyło się referendum ogólnokrajowe w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia Rzeczpospolitej Polskiej do Unii Europejskiej.

Czytaj więcej...

23-06-2013 16:03

Anna Ryznar-Musz: Nie wiesz, a reklamujesz

Nosisz markowe koszulki z logotypami lub nazwami firm? Kupujesz w sklepie reklamówkę z nadrukiem? Robisz w restauracji „check in” na Foursquare i udostępniasz to na Facebooku? Wysyłasz maila z telefonu z dopiskiem „Wysłano z mojego smartfonu w sieci X”? Wasze dzieci bawią się maskotkami marek związanymi z markami (np. Głodek)? W swoim biurze używasz Maca, a kawę pijesz z kubka z nadrukiem, który dostałeś na ostatnich targach?

Czytaj więcej...

02-06-2013 13:34

Dominik Łazarz: Kolejna rocznica członkostwa w UE

Dziewięć lat temu Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Moment ten był zwieńczeniem kilkunastoletnich starań, które zapoczątkowane zostały jeszcze w 1988 roku, poprzez nawiązanie stosunków dyplomatycznych z zachodnią Europą. Trzy lata później w Brukseli podpisano Układ Europejski będący umową stowarzyszeniową pomiędzy Rzeczpospolita Polską, a ówczesną Wspólnotą Europejską. Dodatkowo w kwietniu mieliśmy okrągłą, bo dziesiątą rocznicę podpisania traktatu akcesyjnego przez Polskę.

Czytaj więcej...

21-05-2013 01:26

Lucjusz Nadbereżny: Tu nie urodził się Chopin…

Reklama dźwignią handlu – tę starą zasadę można uznać za fundament dzisiejszego marketingu, który oczywiście jest pojęciem o wiele szerszym i głębszym niż sama definicja reklamy. Marketing w czasach kryzysu gospodarczego ma szczególne znaczenie. Oprócz przemnażania codziennego zysku dla firm jest sposobem na budowanie pozycji przedsiębiorstwa na rynku. Marketing jest sposobem na budowanie przyszłej pozycji firmy i jej wyników finansowych.

Czytaj więcej...

15-05-2013 13:20

Elżbieta Łukacijewska: Bezrobocie wśród młodych – nie ma jednej recepty

Polska może otrzymać do 400 mln euro na walkę z bezrobociem wśród osób pomiędzy 15 a 30 rokiem życia. Państwa członkowskie UE wypracowały właśnie program „Inicjatywa na rzecz zatrudnienia młodych”. Oby to pozwoliło młodym ludziom optymistycznie spojrzeć w zawodową przyszłość i zaniechać emigracji zarobkowej.

Czytaj więcej...

15-06-2013 23:15

Dominik Łazarz: Większy może więcej

Rzeszów blisko 70 lat temu dostał niebywałą szansę – stał się centrum Polski południowo-wschodniej i została ona wykorzystana w pełni. Obecnie Rzeszów uznawany jest za jedno z dwunastu najważniejszych ośrodków miejskich, co potwierdza obecność w Unii Metropolii Polskich, czy określenie jako potencjalnej metropolii w dokumentach rządowych. Zrobiono wiele przez ostatnie kilkadziesiąt lat m.in. wybudowano nowe osiedla, trasy komunikacyjne, powołano uczelnie, stworzono specjalistyczne szpitale oraz utworzono ważne regionalne instytucje kultury.

Czytaj więcej...

20-04-2013 16:27

Jakub Sieradzki: Unia czy konfederacja?

W latach sześćdziesiątych XIX wieku przez Stany Zjednoczone przeszła największa i najtragiczniejsza w skutkach zawierucha wojenna. Większość kojarzy ją oczywiście z tzw. wojną Północ-Południe, czyli mówiąc bardziej precyzyjnie z Amerykańską Wojną Domową. Co najciekawsze ta sama większość kojarzy tę wojnę ze zniesieniem niewolnictwa. Myślenie jest takie: na Południu było niewolnictwo, na Północy nie, więc bohaterskie stany utworzyły Unię, która miała wyzwolić amerykańskich Murzynów spod jarzma tłustych właścicieli ziemskich Południa, zwanego Konfederacją. Ten obraz jest utrwalany przez szereg filmów, w tym przez doskonale znany serial z Patrickiem Swayze czy majstersztyk z Clarkiem Gable i Vivien Leigh.

Czytaj więcej...

14-03-2013 18:34

Dobre perspektywy dla Polski

Ostatnie tygodnie to dobry czas dla Polski. Najważniejsze to udane negocjacje odnośnie nowego budżetu UE na lata 2014-2020 oraz przyjęcie paktu fiskalnego. Dlaczego są to kluczowe sprawy dla rozwoju kraju? Odpowiedź jest prosta, zarówno nowy budżet, jak i pakt fiskalny pokazują, że Polska na arenie europejskiej jest poważnym graczem i ma realny wpływ na funkcjonowanie Unii Europejskiej.

Czytaj więcej...

26-02-2013 13:36

Jakub Sieradzki: Altruizm w cenie

Słynny hinduski jezuita Anthony de Mello SJ mawiał, że „dobroczynność jest prawdziwą maskaradą interesowności przebranej za altruizm”. Trudno się z nim nie zgodzić, wszak każdy z nas jeśli dobrze poszpera w duszy dojdzie do podobnych wniosków. Najprostszy przykład: jeśli dam 10 złotych na pomoc chorym dzieciom, to w razie czego jeśli moje dziecko zachoruje inni też pomogą. Inny, proszę bardzo: jeśli dam pieniądze na dany szpital to gdybym do niego trafił będę lepiej przebadany/zdiagnozowany. Zdaję sobie sprawę, że te słowa mogą wywołać szok, ale tak jest, mimo iż czasem sobie tego nie uświadamiamy.

Czytaj więcej...

21-02-2013 01:41

Goła baba wszystko sprzeda

Seks sprzedaje - to zasada, znana wszystkim handlowcom i marketingowcom. W związku z tym powstaje wiele reklam, które różnią się między sobą poziomem - od prostego krawężnikowo - rynsztokowego stylu po istne majstersztyki kreatywności wykorzystujące nagość stosując subtelne techniki sugestii, dużą dozę zaskoczenia, humoru i angażując sporą część wyobraźni.

Czytaj więcej...

12-02-2013 15:03

Młodzi, wykształceni, bezrobotni...

Podstawą rozwoju społecznego, jak i gospodarczego jest młode wykształcone pokolenie. Tak generalnie przyjęło się uważać. Niestety z przykrością można dostrzec, że nie ma to przełożenia na obecne czasy. Dziś niejednokrotnie młodzi często dobrze wykształceni mieszkańcy Europy nie mają możliwości podjęcia pracy, nie mówiąc o tzw. usamodzielnieniu się.

Czytaj więcej...

17-01-2013 00:33

Noworoczne marzenia

Na początku nowego roku przedsiębiorcy winszują sobie wzajemnie wysokich dochodów i jak najlepszych warunków do prowadzenia działalności gospodarczej. Zapewne i na tegorocznych przyjęciach sylwestrowych nie było inaczej.

Czytaj więcej...

23-12-2012 19:59

Problemy z płatnościami? Są na to sposoby

Kryzys i recesja – te słowa odmieniane są przez ekonomistów i polityków przez wszystkie przypadki, przy każdej okazji omawiania ekonomicznej sytuacji w skali globalnej,

Czytaj więcej...

08-12-2012 15:05

Rajd Świętego Mikołaja

Klimat nam nie sprzyja. Od dobrych kilku lat początek grudnia jest całkiem ładny. Ani specjalnie zimno, ani specjalnie nie pada, nawet wietrznie nie jest. Nuda. Dni coraz krótsze i zapadających w jesienno-zimową depresję ratuje już tylko jedna myśl. Święta! No tak, ale do świąt jeszcze daleko.

Czytaj więcej...

18-11-2012 13:13

Koniec liberała?

Wielu obserwatorów sceny politycznej z zainteresowaniem czekało na tzw. „drugie expose” Donalda Tuska, wygłoszone po roku działań drugiej kadencji rządu koalicji Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego.

Czytaj więcej...

12-11-2012 16:03

Dzieci śmieci

Nie ma bardziej wdzięcznego tematu niż dzieci. A to, że szybko rosną, potulnie śpią, uczą się mówić itd. Zanim rodzice obejrzą się, słodki bobas przeistoczy się w nastolatka i dopiero zaczyna się frajda. Można wtedy pochwalić się znajomym sukcesami sportowymi czy dostaniem się na elitarne studia swej pociechy.
Ta przyjemność jednak kosztuje i to sporo. Według ekspertów z Centrum im. Adama Smitha, utrzymanie dziecka od narodzin do usamodzielnienia może kosztować nawet 280 tys. zł!

Czytaj więcej...

28-10-2012 18:28

Nocny stróż czy opiekun?

Sprawa „Amber Gold” wywołała szeroką dyskusję o funkcjonowaniu państwa w zakresie kontroli i nadzoru nad podmiotami świadczącymi usługi finansowe. Bez dogłębnej i wielopłaszczyznowej analizy sytemu organów administracji publicznej można stwierdzić, iż państwo nie zdoła uchronić obywatela przed nieuczciwością innego obywatela lub podmiotu gospodarczego – patrz sprawa amerykańskiego finansisty Bernarda Madoffa.

Czytaj więcej...

18-10-2012 00:58

Po co komu dyplom?

„Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie” – owe motto przyświecało Akademii Zamojskiej ufundowanej przez Jana Zamoyskiego. W XVI wieku inwestowanie w naukę było prestiżowe i bardzo opłacalne. Korzystali na tym studenci i akademicy. Również gospodarka Rzeczypospolitej szlacheckiej czerpała pełnymi garściami z kapitału intelektualnego polskich uczelni. Na bardzo wysokim poziomie stała ówczesna wymiana akademicka. Zarówno profesorowie z Zachodniej Europy, goszczący w Krakowie, Wilnie czy Zamościu, jak i polscy naukowcy wyjeżdżający w tym samym kierunku, wymieniali się wiedzą, choć elementów rywalizacji również nie brakowało.

Czytaj więcej...

28-10-2012 18:28

Poszerzanie obszaru wolności to obowiązek państwa

Ministerstwo Gospodarki pracuje nad trzecią ustawą deregulacyjną, mającą w założeniu zdjęcie części obciążeń i nakazów z przedsiębiorców. Jednak w sensie szerokim idzie o eskalację sfery wolności człowieka w relacji państwo - obywatel. Nim przedstawię kilka założeń wspomnianego aktu normatywnego, pozwolę sobie na refleksję, stanowiącą fundament rozumienia, z czym tak naprawdę mamy do czynienia. 

Czytaj więcej...

16-09-2012 15:20

Sukces za wszelką cenę

Czym jest „american dream”? Gdzie się zaczyna? Bo jak się kończy, wiemy doskonale – sukcesem, mniejszym bądź większym, ale sukcesem. Dlaczego to marzenie jest właściwie amerykańskie? Kiedy oglądałem pływaków czy lekkoatletów amerykańskich podczas IO w Londynie, przecierałem oczy ze zdumienia. Fascynuje również historia Marka Zuckerberga, twórcy Facebooka, opowiedziana w „The Social Network”.  Te przykłady to sukces w najczystszej postaci. Czy „american dream” może mieć miejsce w Polsce, a jeśli nie, to co stoi temu na przeszkodzie?

Czytaj więcej...

Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin