Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Contact center VS Call center

Contact center VS Call center

Tytułowe dwa pojęcia są niezwykle często mylone. Skonstruowane zostały w celu określenia wsparcia działalności większych firm, przy czym call center to kompleksowe działania opierające się na kontakcie telefonicznym z Klientem, a contact centre obejmuje szerszy pakiet działań, który wpływa na wzrost efektywności sprzedaży i profesjonalną obsługę klientów. Warto więc zagłębić się nieco w te obszary.

Call center


Call center zakresem swoich działań obejmuje infolinię informacyjną, obsługę reklamacji, helpdesk, back office oraz badania konsumenckie. Kluczem skutecznego call center jest kilka aspektów. Pierwszym są wykwalifikowani doradcy klienta, przygotowani na każdy rodzaj rozmowy. Skuteczność osiągana jest również dzięki wysokiemu serwisowi usług i komunikacji na najwyższym poziomie. Dodatkowo ważne są optymalne warunki lokalowe oraz infrastruktura, która sprzyja wydajnej pracy. Nie można zapomnieć także o autorskich oprogramowaniach i indywidualnej opiece projektu, które tworzą spójną całość, co przekłada się na skuteczne działania call center.

Coś więcej, czyli contact center

Contact center obejmuje szerszy zakres usług, a więc do połączeń telefonicznych dodaje się także live chat oraz social media. Contact center integruje ze sobą zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne technologie – wszystko po to, by dotrzeć do Klienta, pozyskać go i utrzymać. Model ten jest stosunkowy młody, lecz rozwija się w ekspresowym tempie.

Live chat – doradztwo „tu i teraz”

W dzisiejszych czasach niezwykle ważna jest mobilność. Może jest ona nawet najważniejsza? Coraz więcej informacji wyszukujemy poprzez urządzenia mobilne. Coraz częściej używamy tych urządzeń w innych dziedzinach życia np. rejestracja do lekarza, nauka online czy zakupy. Live chat zapewni klientom pełną anonimowość przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi. Klient może bez zbędnego stresu pytać oraz dociekać. Po drugiej stronie ekranu zawsze jest konsultant, który czeka, aby odpowiedzieć właśnie na te pytania.

Jak wygląda w praktyce działanie live chat?

-odbiorca odwiedza stronę w poszukiwaniu interesujących go towarów lub usług

-odpowiednie narzędzia monitorują zachowanie odbiorcy na stronie oraz śledzą jego drogi wyboru

-spersonalizowana aplikacja zaprasza odbiorcę do skorzystania z live chat

-konsultant dzięki wcześniej zebranym danym proponuje oferty najbardziej dopasowane do odbiorcy

-odbiorca staje się klientem

Social media – ważny kanał komunikacyjny

Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę we współczesnej komunikacji z klientem. Są one także doskonałym miejscem dla promowania swoich usług oraz produktów. Idąc z duchem czasów contact center pragnie być na bieżąco ze zmieniającym się rynkiem sprzedażowym zachowując jednocześnie wysoką jakość świadczonych usług. Budowanie pozytywnego wizerunku marki, zwiększanie sprzedaży i personalizacja obsługi klienta to główne cele contact center.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą firmy świadczącą usługi contact center pod linkiem: https://ccig.pl/oferta/.

Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin