Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Dodatkowe usługi oferowane przez operatorów na rzecz akceptanta

Dodatkowe usługi oferowane przez operatorów na rzecz akceptanta

Operatorzy płatności bezgotówkowych oferują szereg usług związanych z lepszym dostosowaniem oferty do Twojej działalności. Mogą się one wiązać z wyższymi opłatami, jakie będziesz ponosić na rzecz operatora, ale mogą okazać się bardzo przydatne w prowadzonym przez Ciebie biznesie. Za ich pomocą możesz bowiem m.in. poprawić jakość obsługi klienta, poznać szczegółowe dane statystyczne o transakcjach zrealizowanych bezgotówkowo w Twoim sklepie albo lepiej zabezpieczyć przeprowadzanie procesu płatności.

Jakie dodatkowe usługi może zaoferować Ci operator?

  • Autoryzacja częściowa. Dzięki tej usłudze możliwe jest połączenie w ramach jednej transakcji różnych form płatności. Klient może dzięki temu zapłacić za rachunek częściowo kartą, a częściowo w inny sposób – np. gotówką bądź z wykorzystaniem karty podarunkowej .
  • Logo na wydrukach z terminala. Usługa ta pozwala na umieszczenie loga Twojej firmy na wydrukach potwierdzających płatność kartą. Funkcja ta może znacząco podnieść prestiż firmy i jest przydatna szczególnie wtedy, gdy zależy Ci na utrwaleniu swojej marki.
  • Logo na terminalu. Podobny charakter ma usługa, w ramach której w trakcie dokonywania transakcji kartą logo Twojej firmy pojawia się na wyświetlaczu terminala.
  • Logowanie kasjerów. Jeżeli prowadzisz punkt, w którym znajduje się kilka terminali płatniczych obsługiwanych przez różne osoby, usługa ta może pomóc Ci w analizie stopnia ich wykorzystania. Usługa logowania polega wyodrębnieniu osób obsługujących poszczególne terminale za pomocą indywidualnego numeru identyfikacyjnego. Każda z nich otrzymuje w ramach tej usługi hasło, za pomocą którego loguje się do obsługiwanego przez siebie terminala. Dzięki temu wydruk z danego terminala zawiera numer identyfikacyjny osoby, która go obsługuje, a w zbiorczym zestawieniu transakcji wyodrębnione zostają transakcje obsługiwane przez poszczególne osoby.
  • Napiwki. Wielu operatorów udostępnia usługę, za pomocą której umożliwia się opłacanie przez klientów napiwków przy użyciu karty płatniczej. Usługa ta polega na wydzieleniu napiwku z transakcji jako oddzielnej pozycji, przez co nie łączy się on z kwotą zamówienia klienta. Na terminalu można wprowadzić wysokość napiwku i informację dodatkową, taką jak na przykład numer obsługiwanego stolika. Funkcja napiwku ułatwia właściwe rozliczenia zarówno podatkowe, jak i wewnętrzne w firmie.
  • Paysafecard. Daje ona możliwość dokonywania płatności internetowych za pomocą kodu drukowanego w terminalu lub generowanego w aplikacji. Jest usługą bezpieczną, ponieważ w ramach transakcji nie trzeba podawać żadnych danych osobowych, numeru konta bankowego ani danych karty płatniczej. Kody są akceptowane przez wiele sklepów internetowych, platformy gier , aukcyjne i społecznościowe.
  • Preautoryzacja. Usługa ta polega na zablokowaniu środków klienta w momencie dokonywania rezerwacji transakcji (np. zamówienia jakiegoś towaru albo rezerwacji miejsca hotelowego). Jeżeli klient anuluje rezerwację, środki są zwalniane z blokady, jeżeli zaś transakcja zostanie finalnie przeprowadzana, kwota preautoryzacji zostaje automatycznie zaliczona na poczet końcowego rozliczenia z klientem. Usługa ta może stanowić niezwykle przydatną funkcję dla właścicieli hoteli, biur podróży czy wypożyczalni samochodów.
  • Raportowanie. Raportowanie danych o przeprowadzonych za pomocą terminala płatniczego operacji stanowi niezwykle przydatną funkcję, która może być pomocna dla każdego akceptanta. Operatorzy oferują różne metody raportowania – od przesyłania papierowych zestawień transakcji aż po przyznanie akceptantom dostępu do specjalnych, prowadzonych przez siebie platform internetowych. Wszystkie te sposoby łączy jedno – pozwalają Ci one przeglądać i analizować dane o płatnościach bezgotówkowych dokonanych w prowadzonym przez Ciebie punkcie. Zależnie od oferty, usługi raportowania mogą zawierać różne dodatkowe funkcjonalności: od generowania raportów na podstawie różnorodnych kryteriów, aż po zaawansowane analizy w przypadku raportowania za pomocą platform internetowych. Raportowanie może pomóc Ci w analizowaniu wyników finansowych firmy, zwyczajów konsumenckich i dopasowania oferty do potrzeb klientów. Pozwala też kontrolować płynność i podejmować na podstawie udostępnianych danych właściwe decyzje biznesowe.
  • Tokenizacja (szyfrowanie numeru karty). Proces tokenizacji umożliwia szyfrowanie wrażliwych danych, takich jak numery kart kredytowych, i zastępowania ich ciągiem cyfr (tokenem). Funkcja ta pozwala na maskowanie numeru karty płatniczej na wydrukach z terminala. Funkcja ta zapobiega drukowaniu wszystkich cyfr numeru karty na paragonach wydawanych użytkownikom kart. Pierwotne dane są przechowywane wyłącznie w centrum obliczeniowym operatora. Technologia tokenizacji zwiększa bezpieczeństwo i wygodę płatności bezgotówkowych. Ma na celu zapobiegnięcie oszustwom lub kradzieżom danych w przypadku, gdy paragon zostanie zgubiony lub pozostawiony przez klienta.
  • Transakcje offline. Jeżeli prowadzisz działalność w miejscu, które ma utrudniony dostęp do internetu bądź sieci komórkowej, przez co posiadane przez Ciebie terminale płatnicze często napotykają na problemy z łącznością z siecią rozliczeniowym, warto rozważyć wprowadzenie usługi trybu offline. Pozwala ona zapisywać transakcje bez konieczności nawiązywania połączenia z centrum autoryzacyjno-rozliczeniowym, a następnie rozliczać w momencie, gdy dostęp do sieci zostanie odzyskany. Usługa ta może być szczególnie przydatna, gdy Twój lokal znajduje się np. w piwnicy albo prowadzisz działalność np. w pociągu.
  • Tytuł płatności. Usługa ta pozwala umieścić na wydruku z terminala płatniczego POS, oprócz standardowych informacji o płatności, dowolną informację dodatkową. Może ona pomóc lepiej zidentyfikować transakcję zrealizowaną przy użyciu karty albo powiązać płatność z konkretnym klientem lub produktem. Informacją na wydruku może być np.: tytuł płatności, nazwa produktu, slogan reklamowy, numer abonenta albo numer polisy ubezpieczeniowej.
  • Programy lojalnościowe. Operatorzy mogą również wprowadzić w Twojej firmie specjalne programy lojalnościowe. Programy takie mają na celu przyciągnięcie nowych klientów i budowanie lojalności dotychczasowych. Mogą być one oparte na kartach przedpłaconych, które wymagają zasilania przez klienta, a które mogą być również wykorzystane jako karty podarunkowe oraz rabatowych, które uprawniają do zniżek przy dokonywaniu nimi płatności. Możliwe jest również wprowadzenie specjalnej aplikacji, która przewiduje bonusy przy dokonywaniu za jej pomocą płatności w Twoim punkcie oraz wykorzystanie kart już posiadanych przez klientów (tzw. usługa payback). Programy takie mogą być szczególnie warte rozważenia, gdy prowadzisz działalność handlową lub usługową i zależy Ci, by klienci ponownie wybierali Twój punkt (np. kawiarnię, pralnię itp.)
  • Zabezpieczenia. Operatorzy oferują różne formy dodatkowych zabezpieczeń transakcji realizowanych za pomocą terminala płatniczego. Pozwalają one posiadaczom terminali zwiększyć bezpieczeństwo przyjmowania w swoim punkcie płatności bezgotówkowych i minimalizują ryzyko naruszenia danych osobowych i utraty środków z powodu podejrzanych transakcji. Do oferowanych przez operatorów sposobów zwiększenia bezpieczeństwa obsługi terminala należy np. udostępniany przez niektórych z nich certyfikat zgodności obsługi z wymogami organizacji PCI DSS.


Informacje o wszystkich usługach dodatkowych oferowanych na rzecz akceptanta przez operatorów płatności bezgotówkowych znaleźć można w porównywarce ofert compay.pl.

Powyżej przedstawiono najpopularniejsze usługi dodatkowe, jakie w ramach obsługi terminala operatorzy płatności bezgotówkowych oferują bezpośrednio akceptantom w zamian za dodatkowe opłaty. Ponadto, za pomocą terminala mogą być świadczone inne usługi, których adresatem jest jednak użytkownik karty (funkcja cashback, przewalutowanie DCC, doładowanie telefonu). Zazwyczaj nie tylko nie musisz płacić operatorowi za umożliwienie realizowania takich usług, ale, co ważne, możesz zarabiać na prowizjach od nich! O tym, jakie usługi dodatkowe skierowane do klientów oferują operatorzy płatności, można przeczytać tutaj.

Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin