Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Jak optymalizować e-commerce z sytemem Magento?

Jak optymalizować e-commerce z sytemem Magento?

Nowoczesne sklepy internetowe wymagają sprawdzonego oprogramowania, które pozwoli na efektywną obsługę klientów bez opóźnień oraz inteligentne sterowanie reklamą. Systemy zarządzania treścią (CMS) powinny być funkcjonalne, wydajne oraz bezpieczne. Rozwiązania tego typu pozwalają zoptymalizować nie tylko zarządzanie płatnościami i przesyłkami, lecz także potrafią automatyzować i dynamicznie adaptować kampanie SEO oraz marketingowe.W internecie można wyczytać o co najmniej kilkudziesięciu popularnych systemach do kompleksowej obsługi sklepów on-line.

Poszczególne skrypty CMS ułatwiają prowadzenie nie tylko dużych, lecz także średnich oraz niewielkich biznesów, nie ma natomiast systemu, który jednakowo dobrze zoptymalizuje wszystkie sklepy. Magento to jedna z najpopularniejszych platform tego typu. Cechuje się modularną budową oraz wyjątkową elastycznością możliwości oprogramowania. Jak sprawić, by Magento wydajnie obsłużył kampanie SEO i zaplecze merytoryczne, a także pozwolił na szybką obsługę internetowych klientów?

Magento – sprawne automatyczne zarządzanie dzięki wielu modułom


Podstawowa wersja platformy Magento zapewnia kluczowe funkcjonalności sklepu i wydajnie funkcjonuje nawet przy niezbyt imponujących parametrach serwera. Jeśli nasz sklep jest duży, system CMS będzie wymagał dołączenia rozmaitych rozszerzeń, które profesjonalnie nazywa się modułami. Moduły umożliwiają rozszerzenie automatycznej obsługi płatności na rozmaite serwisy, zarówno te globalne, jak i polskie.

Pozwalają na automatyczne generowanie etykiet oraz dokumentów nadawczych, a także szybkie ustawienie cenników dla niemal każdego dostawcy usług kurierskich. Istnieje także możliwość podłączenia zaawansowanej wyszukiwarki, która znacząco ułatwi klientowi poruszanie się po naszym sklepie działającym na platformie Magento. Sklep może zostać zintegrowany nie tylko z systemami sprzedażowo-magazynowymi (np. Subiekt), lecz także z usługami marketingowymi i sklepem Google, Allegro oraz z Facebookiem.

Integracja z Facebookiem, Allegro oraz usługami Google to klucz do sukcesu

Obecnie media, za których pośrednictwem można zbudować najefektywniejsze kampanie SEO i sprzedażowe to Facebook, Google oraz Allegro. Warto tu w szczególności wyróżnić Facebook, który jest najbardziej wpływową siecią społecznościową. Integracja tych serwisów ze sklepem umożliwia automatyczne generowanie treści reklam dynamicznych, które wspaniale zaadaptują się do potrzeb konsumenta i w zauważalny sposób zwiększą zainteresowanie, jakim cieszą się nasze sklepy. Magento dzięki modułom optymalnie zaadaptuje treść oraz formę serwisu on-line do potrzeb internautów.

Platforma ta jest wyjątkowo rozbudowana i z pewnością doceni ją każdy specjalista SEO. Na pierwszy rzut oka Magento jest proste w obsłudze i konfiguracji, lecz ustawienie niektórych profesjonalnych modułów może sprawić trudność osobom nieznającym specjalistycznego języka angielskiego. Poza wykwalifikowanym pracownikiem, który zadba o poprawne ustawienie modułów rozbudowanego sklepu, potrzebne będzie nam także stosowne zaplecze sprzętowe.

Obsługa platformy z wieloma modułami wymaga wiedzy i mocnego sprzętu


Sklepy Magento w podstawowych wersjach z powodzeniem zadziałają przy przeciętnych parametrach tańszych usług serwerowych. Każdy kolejny moduł nieznacznie opóźnia odpowiedź serwera, jednak przy bardzo wielu rozszerzeniach może wystąpić konieczność zamówienia większej mocy obliczeniowej i przepustowości hostingu dla systemu Magento. Sklep z obszernym katalogiem i dużą popularnością powinien funkcjonować za pośrednictwem wydajnych i niezawodnych usług hostingowych. Warto wspomnieć, iż darmowa wersja poza podstawowymi funkcjonalnościami nie dostarcza odpowiednich rozwiązań dla dużych biznesów.

Większość rekomendowanych wtyczek to projekty komercyjne, przez co kompleksowa rozbudowa sklepu może pochłonąć pokaźny budżet liczony w tysiącach złotych. Z powodu ogromnych możliwości specjalistycznej rozbudowy Magento zaleca się obsługiwanie systemu przez specjalistów. Może stać się to dodatkowym utrudnieniem finansowym dla osób prowadzących małe biznesy, które dopiero weszły na rynek. Takim przedsiębiorcom rekomenduje się wykorzystanie podstawowej wersji z niewieloma rozszerzeniami lub konkurencyjnych projektów, takich jak Prestashop.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation: Software house

Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin