Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Za sterami agencji marketingowej: autopromocja

Za sterami agencji marketingowej: autopromocja

Wiele agencji marketingowych pomija promocję własnej marki lub traktuje ją po macoszemu, skupiając się głównie na budowaniu portfela usług. Jednak dobra widoczność agencji nie powinna ograniczać się tylko do referencji oraz poleceń zadowolonych klientów. Dlaczego?

Po pierwsze, klienci cenią sobie pozyskanie jak największej ilości informacji o firmie przed złożeniem jakiegokolwiek zapytania. Po drugie, potencjalni zleceniodawcy oceniają działania reklamowe agencji. Jeżeli agencja nie potrafi się dobrze zaprezentować, to są oni co najmniej zaniepokojeni poziomem oferowanych usług. Po trzecie, na rynku reklamowym panuje duży ścisk. Ocenia się, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych liczba firm różnego typu – od agencji digitalowych, studiów designu, firm badawczych, po agencje Public Relations i inne – wynosi ponad 120 tysięcy podmiotów, a na całym świecie – blisko pół miliona. Jednocześnie najnowsza edycja raportu ESOMAR Annual Congress mówi o dalszym wzroście wartości rynku, i to w tempie 1,9 proc. W samych Stanach Zjednoczonych jego wartość w 2020 roku ma osiągnąć niemal 48 miliardów dolarów.

Kreatywny self-PR

Jak oceniają specjaliści z internetum.com, podstawową kwestią jest dopasowanie rodzaju działań promocyjnych do kierunku lub specjalizacji firmy. Oczywiście w praktyce rzadko zdarza się, aby nowoczesna agencja skupiała się na jednym bądź kilku obszarach. Jeżeli mówimy o działaniu w obszarze marketingu internetowego, będzie to zarówno pozycjonowanie, tworzenie witryn, planowanie kampanii mailingowych, social mediowych czy PR-owych.

Istotne jest, by postawić na niestandardowe akcje marketingowe, wykorzystujące kanały komunikacji, które rozwijają się najdynamiczniej. Kreatywna promocja przez facebookowy fanpage, ciekawie zaprojektowana, responsywna strona, czy nieszablonowa akcja – dają do zrozumienia, że jesteśmy na czasie z trendami w branży oraz potrafimy je umiejętnie wykorzystać. Ważne jest również portfolio, nawet jeżeli lista obsłużonych klientów jest jeszcze dość skromna. Bardziej doświadczone agencje mają tu wprawdzie dużą przewagę, ale liczy się przede wszystkim przyciągający uwagę pomysł i potencjał.

Wystarczy spojrzeć na przykłady bardzo udanych akcji promocyjnych, które spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród internautów. Należy wspomnieć tutaj m.in. o spocie agencji Schulz (Hello, firend), akcji agencji Wieden+Kennedy (Real Life at Work), czy też Słowaków z Core4, którzy za każdy lajk na ich fanpage’u dziękowali na żywo przed kamerą (streaming).

Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin