Poradnik

Analityka biznesowa – jak ją przeprowadzić dobrze

analityka biznesowa analityk biznes

Analityka biznesowa w ogromnym stopniu decyduje o przewagach konkurencyjnych przedsiębiorstw. Jeżeli w firmie jest zaimplementowana w sposób właściwy, kadra zarządzająca może w znacznie łatwiejszy i efektywniejszy sposób podejmować decyzje. W poniższym artykule omawiamy wszystko, co warto wiedzieć na temat analityki biznesowej.

Analityka biznesowa – definicja pojęcia

Pod pojęciem analityki biznesowej rozumie się wiedzę, szereg narzędzi oraz specjalistyczne oprogramowanie przekazywane przedsiębiorstwom. Dzięki analityce biznesowej właściciele firm są w stanie znacznie skuteczniej przewidywać pewne zjawiska i trendy, a proces decyzyjny w zakładzie przebiega efektywniej i wydajniej.

Właściwe wykorzystanie analityki biznesowej sprawia, że planowanie, prognozowanie oraz podejmowanie decyzji w różnorodnych sferach działalności jest o wiele prostsze. Specjaliści ds. analityki biznesowej przekazują też kadrze zarządzającej firmą wiedzę na temat tego, w jaki sposób identyfikować szanse oraz zagrożenia. Dzięki temu firma może podejmować właściwe decyzje biznesowe, co powoduje, że rośnie jej zysk oraz ogólna rentowność.

Na czym polega praca analityka biznesowego?

Statystyki pokazują, że analityk biznesowy to jedna z profesji zaliczanych do grona zawodów deficytowych. Zapotrzebowanie na usługi tych specjalistów od lat plasuje się na bardzo wysokim poziomie i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało ono ulec zmniejszeniu – wręcz przeciwnie.

Z charakterystyką pracy podejmowanej przez analityków biznesowych można zapoznać się na stronie https://businessintelligence.pl/czym-jest-analityka-biznesowa/. Warto wiedzieć, że praca analityka biznesowego polega w największym skrócie na prowadzeniu dokładnej analizy kondycji i potrzeb biznesowych danego przedsiębiorstwa. Taki specjalista przedstawia danej firmie szereg recept na temat tego, w jaki sposób przewidywać pewne zagrożenia i szanse oraz zwiększać osiągany zysk.

Aby wykonywać pracę analityka biznesowego, należy posiadać szeroką wiedzę nie tylko w dziedzinie finansów. Równie ważna jest wiedza na temat procesów sprzedażowych, logistycznych czy ogólnych zasad marketingu.

Zapotrzebowanie na analitykę biznesową we współczesnym świecie

Rewolucja cyfrowa, która dokonała się kilkanaście lat temu, oddziałuje nie tylko na sferę społeczną, ale również na model działania wielu przedsiębiorstw na całym świecie. Obecnie firmy stawiają na przetwarzanie coraz większej liczby danych. To z kolei powoduje, że potrzebni są fachowcy, którzy doradzą, w jaki sposób przeprowadzać te procesy, by wiązało się to z jak najmniejszymi kosztami.

W obszarze marketingu, sprzedaży i obsługi klienta przedsiębiorstwa w skali globalnej wykorzystują o około 4-5 razy więcej źródeł informacji i danych aniżeli 10 lat temu. Te statystyki jasno pokazują, że zapotrzebowanie na analityków biznesowych jest bardzo duże i w najbliższym czasie dalej będzie dynamicznie rosło.

Więcej wartościowych informacji na temat nowoczesnych narzędzi służących do poprawy rentowności przedsiębiorstw można znaleźć na portalu https://businessintelligence.pl/. Hogart Business Intelligence to propagator realnej i praktycznej wiedzy o nowoczesnej analizie danych i Business Intelligence oraz praktycznych metodach wdrożeniowych. Dowodem na to jest fakt, iż publikacje od HBI wielokrotnie były cytowane przez polską prasę branżową.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top