Inwestycje

Budowa odcinków S19: Krosno-Miejsce Piastowe oraz Miejsce Piastowe-Dukla

budowa s19 krosno miejsce piastowe dukla
fot. GDDKiA

S19. Prace na dwóch 10-kilometrowych odcinkach drogi ekspresowej S19 Krosno-Miejsce Piastowe oraz Miejsce Piastowe-Dukla, są intensywnie prowadzone przez GDDKiA.

S19 jest kluczowym elementem polskiego odcinka szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową.

S19 Krosno – Miejsce Piastowe

  • Długość: 10 km
  • Wykonawca: Aldesa
  • Wartość umowy: 365 074 863,34 zł
  • Zaawansowanie robót: ok. 54%

Zakres prac:

  • Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz pasem awaryjnym.
  • Dwa węzły drogowe: Krosno (połączenie S19 z DK19 i drogą powiatową 1973R) i Miejsce Piastowe (połączenie z DK28).
  • Budowa dziewięciu mostów, trzech wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, czterech wiaduktów nad drogą ekspresową, czterech przejść dla zwierząt oraz jednego przepustu.
  • Droga ekspresowa nad linią kolejową nr 108 w miejscowości Widacz.
  • Urządzenia BRD, ochrony środowiska, przebudowa kolidujących dróg poprzecznych, infrastruktura techniczna, cieki wodne i urządzenia melioracyjne.
  • Obwód Drogowy w Miejscu Piastowym.

Postępy prac:

  • Kontynuacja robót ziemnych, budowa warstwy mrozoochronnej, podbudowy pomocniczej i zasadniczej.
  • Wprowadzone objazdy na DK19 i DK28.
  • Montaż wytwórni mas bitumicznych (WMB), rozpoczęcie produkcji i układania mieszanki mineralno-asfaltowej (MMA).
  • Prace żelbetowe w zakresie obiektów mostowych i przepustów, budowa murów z gruntów zbrojonych, realizacja kap chodnikowych.
  • Przebudowa sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej, budowa kanalizacji deszczowej, budowa obiektów kubaturowych, przebudowa rowów melioracyjnych i drenażu niezinwentaryzowanego, budowa zbiorników retencyjnych.
  • Planowane uzyskanie pozwolenia na użytkowanie trzech wiaduktów drogowych.
budowa s19 dukla krosno miejsce piastowe

fot. GDDKiA

S19 Miejsce Piastowe – Dukla

  • Długość: 10 km
  • Wykonawca: Strabag
  • Wartość umowy: 478 907 636,94 zł
  • Zaawansowanie robót: ok. 30%

Zakres prac:

  • Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
  • Węzeł drogowy w Dukli (połączenie S19 z DK19 i drogą powiatową 1956R, z możliwością późniejszego włączenia drogi wojewódzkiej 993).
  • 20 obiektów inżynierskich, w tym trzy estakady, pięć wiaduktów, dziewięć mostów, przejścia dla zwierząt, przepusty, pięć konstrukcji oporowych.
  • Urządzenia BRD i ochrony środowiska, przebudowa kolidujących dróg poprzecznych, infrastruktura techniczna, cieki wodne i urządzenia melioracyjne.
  • Dwa Miejsca Obsługi Podróżnych w miejscowości Równe.

Postępy prac:

  • Intensywne prace mostowe, budowa podpór estakad ES 2.2 i ES 2.3, odhumusowanie, roboty ziemne, wycinka drzew i krzewów, przebudowa sieci uzbrojenia terenu.
  • Ułożenie warstw konstrukcji nawierzchni, wykonanie odcinków próbnych podbudowy zasadniczej i warstwy wiążącej.
  • Prace nad estakadami ES 2.2 i ES 2.3, wykonywanie przęseł metodą nawisową, zasypki inżynierskie.
  • Prace nad kanalizacją deszczową, zbiornikami retencyjnymi, przebudową koryta rzeki Lubatówka.
  • Planowane ukończenie podbudowy pomocniczej i zasadniczej na trasie głównej, układanie warstw asfaltowych.

Szlak Via Carpatia

  • Długość w Polsce: ok. 700 km
  • Odcinki: S61, S16, S19
  • Województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie, podkarpackie

Stan realizacji w woj. podkarpackim:

  • 81,8 km – oddane do ruchu (Lasy Janowskie – Rzeszów Południe).
  • 79,3 km – w realizacji (m.in. Rzeszów Południe – Babica, Babica – Jawornik, Krosno – Miejsce Piastowe, Miejsce Piastowe – Dukla).
  • 5,2 km – w przygotowaniu (przetarg na odcinek Jawornik – Lutcza).

Korzyści:

  • Połączenie stolic województw podkarpackiego i lubelskiego.
  • Szybkie połączenie z Warszawą (S19 i S17).
  • Połączenie woj. lubelskiego z autostradą A4.
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top