Inwestycje

Budowa S19 na Podkarpaciu. Aktualny postęp prac [Galeria]

budowa s19 podkarpacie lasy janowskie zdziary rudnik nad sanem nisko południe podgórze kamień sokołów małopolski via carpatia
fot. GDDKiA

S19 odc. Lasy Janowskie – Zdziary o dł. 9,3 km

Wykonawca (konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.), prowadzi m.in. wycinkę drzew i karczowanie, a także odhumusowanie i przygotowanie podłoża oraz wykonywanie nasypu i wykopu w pasie drogowym S19. Na wiadukcie 06 WD w ciągu drogi ekspresowej S19 w km 4+956 w m. Katy kontynuowano zbrojenie ław fundamentowych oraz zbrojono korpus podpory C i A a także betonowano filar podpory B. Rozpoczęto betonowanie ławy fundamentowej na obiekcie  11WS w ciągu drogi ekspresowej S19 w km 8+620 w m. Zdziary oraz na moście 01MS w ciągu drogi ekspresowej S19 w km 1+967 w m. Łążek Ordynacki. Prowadzono prace nad przebudową kolizji branżowych.

S19 odc. Zdziary – Rudnik nad Sanem o dł. 9 km

Wykonawca (Mosty Łódź S.A.) prowadzi prace nad formowaniem i zagęszczaniem nasypów w pasie drogowym. Trwają też prace zbrojarskie ścian oporowych oraz ustrojów nośnych na obiektach mostowych. Kontynuowano zbrojenie I etapu ustroju nośnego przęsła P4 i 5 nitka prawa na moście 08MS nad rzeką San w ciągu drogi ekspresowej S19 w km 16+776,35. Kontynuowano betonowanie na wiadukcie 06WS w ciągu drogi ekspresowej S19 w km 13+735,10 nad linią kolejową nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola w rejonie m. Zapacz oraz prace zbrojarskie i betoniarskie na wiadukcie 07WD nad drogą ekspresową S19 w km 15+290,00 w ciągu drogi wojewódzkiej DW858 w rejonie m. Zarzecze. Wykonywano także zasypkę ławy P2 w/w obiektu. Realizowano zbrojenie i betonowanie korpusu P3 wiaduktu 12WD nad drogą ekspresową S19 w km 9+540,91 w ciągu drogi krajowej DK19 w rejonie m. Zdziary. Kontynuowano roboty zbrojarskie i betoniarskie na pozostałych obiektach. Wykonywano przebudowy kolizji branżowych.

S19 odc. Rudnik nad Sanem – Nisko Południe o dł. 6 km

Wykonawca (Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. ) prowadzi prace związane z odhumusowaniem w pasie drogowym S19. Trwają prace budowlane przy nasypach i wykopach drogowych oraz związane z dostawami materiałów na plac budowy. Wykonywano zbrojenie korpusu podpory A wiaduktu WS-11 w ciągu drogi ekspresowej S19 w km 19+637,31 nad drogą leśną oraz linią kolejową normalnotorową LK68 Lublin – Przeworsk. Zbrojono korpus i wykonywano zasypkę przejścia dla średnich zwierząt PZŚd-13 w km 20+303,11 drogi ekspresowej S19. Wykonano w 50 % wykop pod fundament wiaduktu WS-15 w ciągu drogi ekspresowej S19 w km 23+954,52 nad drogą DD15P i linią kolejowa szerokotorowa LK65 Most na rzece Bug – Sławków Płd. Zbrojono ustrój nośny wiaduktu WS-12 w ciągu drogi ekspresowej S19 w km 20+182,02 nad drogą gminną DG 102704R. Trwają roboty przy montażu przepustów oraz przebudowa kolizji branżowych.

S19 odc. Nisko Płd. – Podgórze o dł. 11,5 km

Wykonawca (Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcciones S.A.) kontynuował roboty ziemne w zakresie nasypów i wykopów drogowych oraz odhumusowanie terenu. Ponadto, prowadził prace związane z wykonaniem podbudowy z kruszywa, podbudowy zasadniczej oraz warstwy wiążącej, a także prowadził roboty ziemne na obszarze MOPu II Jeżowe, MOPu III Podgórze i w zakresie drogi krajowej DK19 oraz drogi gminnej 102301R.

W zakresie branży mostowej Wykonawca prowadził prace przy budowie przepustów o funkcji ekologicznej w gminie Nisko i gminie Jeżowe. Ponadto, prowadzone były prace związane z montażem zbrojenia ustroju nośnego obiektów: przejazdu w ciągu drogi gminnej nad drogą ekspresową w obrębie Nowosielec oraz przejścia dolnego dla zwierząt średnich w gminie Jeżowe. Wykonywany był także montaż zbrojenia przyczółków i skrzydeł obiektów: przejazdu w ciągu drogi krajowej DK19 nad drogą ekspresową zlokalizowanego w 425+564 km projektowanej trasy oraz przejścia górnego dla zwierząt dużych w gminie Nisko. Rozpoczęto także montaż łożysk dla obiektu 19PZDg. Wykonawca prowadził również roboty ziemne w zakresie wykopów i wzmocnienia podłoża pod przejazdem w ciągu drogi gminnej DG 002301R nad drogą ekspresową.

W zakresie branży sanitarnej wykonywano montaż rur, wpustów ściekowych i studni sieci kanalizacyjnej. Ponadto, prowadzone były prace związane z budową gazociągu wysokiego ciśnienia oraz montażem rur i studni drenarskich.

S19 odc. Podgórze – Kamień o dł. 10,5 km

Wykonawca (Budimex S.A.) w ostatnim tygodniu w zakresie branży drogowej kontynuował prace związane z wykonaniem nasypów i wykopów drogowych oraz rozpoczął wykonywanie podbudowy pomocniczej i zasadniczej.

W zakresie branży mostowej Wykonawca kontynuował prace związane z montażem deskowania i zbrojenia ścian oraz stropu skrzynki przepustu jezdni w kierunku Lublina przejścia dla zwierząt małych zintegrowanego z ciekiem  zlokalizowanego w 430+441 km na samym początku odcinka projektowanej trasy. Ponadto, kontynuowano montaż zbrojenia i deskowania oraz betonowanie korpusów przyczółków i filarów podpór przejść dla zwierząt małych zlokalizowanych za węzłem Jeżowe. Prowadzono prace przy montażu deskowania i zbrojenia oraz betonowaniu ścianek zaplecznych podpór oraz montaż zbrojenia ławy fundamentowej wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad drogą wojewódzką  nr 861 – węzeł Jeżowe. Wykonawca prowadził również prace związane ze zbrojeniem i betonowaniem fundamentów lub korpusów przyczółków podpór oraz wykonaniem ich izolacji dla pozostałych obiektów, tj.  przejścia dolnego dla zwierząt średnich i mostu drogowego zlokalizowanych w gminie Jeżowe , wiaduktu w ciągu drogi gminnej 108519R oraz wiaduktu w ciągu drogi gminnej 108515R zlokalizowanych w gminie Kamień.

Ponadto, prowadzone były prace w zakresie branży sanitarnej związane z robotami ziemnymi oraz montażem i układaniem sieci.

S19 odc. Kamień – Sokołów Małopolski Płn. o dł. 7,9 km

9 lipca br. Wojewoda Podkarpacki wydała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), natomiast 10 lipca br. rozpoczęły się roboty budowlane.

Więcej o budowie tego odcinka przeczytasz TUTAJ

źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top