Poradnik

Czym jest pozycjonowanie i jak wpłynie na popularność naszej strony?

pozycjonowanie seo strona sklep internetowy

Prowadzenie strony internetowej to w dzisiejszych czasach integralny element własnego biznesu. Prawdopodobnie już teraz, a jeśli nie, to w ciągu kilku lat zdecydowana większość klientów będzie pochodziła właśnie z tego kanału. Dlatego też każdy właściciel strony bądź sklepu internetowego powinien zwrócić uwagę na proces pozycjonowania swojej witryny.

Co to jest pozycjonowanie?

Zaczniemy od krótkiego wyjaśnienia, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron internetowych. To ogół działań i technik, których głównym celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji naszej strony bądź podstrony w wynikach wyszukiwania Google. Oczywiście to niejedyny powód, dla którego realizuje się pozycjonowanie strony, jednak z całą pewnością możemy założyć, że inwestycja w pozycjonowanie ma nam przynieść wymierne korzyści. Jakie?

Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym więcej użytkowników znajdzie naszą stronę lub sklep internetowy na podstawie hasła wpisanego w wyszukiwarce. Im więcej osób natrafi na naszą stronę, tym większy ruch wygenerujemy. To natomiast w logiczny sposób składa się na zwiększone obroty naszej firmy i finalnie wyższy zysk.

Jak więc widać, jest się o co bić. Dodatkowo zważywszy na fakt, że coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów przez internet, właściciele konkurencyjnych stron czy sklepów skrzętnie wykorzystują ten potencjał, wdrażając procesy optymalizacyjne i pozycjonowanie również w przypadku swoich witryn.

Co składa się na proces pozycjonowania strony internetowej?

Pozycjonowanie do zaawansowany ogół procesów, który składa się na kilkadziesiąt różnych czynności prowadzących naszą stronę na szczyt listy w wyszukiwaniach Google. My jednak skupimy się na tych najważniejszych elementach, bez których nie może być mowy o prawidłowym pozycjonowaniu strony internetowej. Na pozycjonowanie więc składa się między innymi:

  • Tworzenie unikalnych treści – to właśnie teksty blogowe, opisy produktów i inne publikacje stanowią jeden z najważniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie naszej strony. Pamiętajmy, że teksty powinny być unikatowe dla wyszukiwarki, ale też ciekawe dla samego użytkownika, który będzie je czytał.
  • Projektowanie słów kluczowych – Słowa kluczowe to krótkie frazy, na podstawie których użytkownicy dojdą do naszej strony internetowej, wpisując własne hasła w wyszukiwarkę. Musimy więc zadbać o to, by frazy te z jednej strony jak najlepiej oddawały idee naszego biznesu, biorąc pod uwagę proponowane usługi, produkty, region działania czy cechy charakterystyczne, a z drugiej strony by jak najlepiej prezentowały standardowy nawyk wyszukiwania konkretnych rzeczy przez użytkowników.
  • SEO – To optymalizacja strony, która uskuteczni pozycjonowanie naszej strony i sprawi, że robot indeksujący każdą podstronę pozytywnie zweryfikuje treść i wszystko, co znajduje się na stronie. Mowa tu między innymi o stosowaniu odpowiednich nagłówków, dbanie o przejrzysty i odpowiedni tytuł strony, opis strony oraz optymalizację adresów podstron.
  • Link Building – Projektowanie i budowanie linków wewnętrznych i zewnętrznych, które będą prowadziły do naszej strony internetowej. Odpowiednio zaplanowana strategia link buildingowe wchodząca w skład procesów pozycjonowania może znacznie ułatwić nawigację do naszej strony internetowej.

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Wiele osób myśli, że pozycjonowanie strony to jednorazowa usługa, która pozwoli nam w szybki sposób znaleźć się na samym szczycie listy wyszukiwania. Niestety (a może stety?) nie wygląda to w ten sposób. Odpowiednio zaplanowane i wdrożone pozycjonowanie strony internetowej to proces, który trwa nawet do kilkunastu miesięcy.

Pozycjonowanie to czynność ciągła, w ramach której nie ma miejsca na odpoczynek czy spoczywanie na laurach. Gdy szereg działań wpłynął na to, że jesteśmy w Top 3 wyszukiwania, zaprzestanie kolejnych działań może skutkować szybkim spadkiem z tego miejsca. Na czas trwania pozycjonowania wpływa również wiele innych czynników – konkurencyjność fraz, jakość techniczna strony internetowej, specyfika branży, w której się obracamy i działania bezpośredniej konkurencji. Reasumując, pozycjonowanie to proces dla długodystansowców, którzy są świadomi długofalowych efektów pojawiających się dopiero kilka miesięcy po rozpoczęciu prac nad lepszą widocznością strony.

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest ważne?

Dlaczego pozycjonowanie strony to tak istotny zabieg w drodze do sukcesu naszego biznesu w internecie? Jeszcze kilka lat temu mogliśmy spokojnie darować sobie inwestycje w tego typu procesy. Dzisiaj jednak, w dobie cyfryzacji handlu i usług każda firma stara się zdobyć pewną przewagę nad innymi. To sprawia, że ciągły proces pozycjonowania strony jest obowiązkiem i koniecznością, o ile wiążemy z tym kanałem reklamy i dystrybucji jakiekolwiek nadzieje.

Wyszukiwarka to pierwsze i w większości wypadków ostatnie miejsce, w którym klient będzie szukał produktów i usług. Jeśli nie zadbamy o to, by trafił do naszego sklepu, możemy pożegnać się z nieskończonym potencjałem, jaki dają nam nowoczesne technologie.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top