Poradnik

Czym są i jak napisać artykuły eksperckie?

artykuł ekspercki sponsorowany pisanie gdzie

Dobrze napisany tekst sprzeda każdą koncepcję i dostarczy czytelnikom wartościowe treści. Artykuł ekspercki jest jednym z elementów content marketingu, który opisuje zagadnienie na poziomie eksperckim i pozwala pogłębić dany temat. Czym jest ten rodzaj treści i jaką pełni funkcję w marketingu?

Czym są teksty eksperckie?

Algorytmy wyszukiwarki promują głównie unikalne i wartościowe treści. Jednak artykuły powinny być tworzone przede wszystkim dla czytelników, a nie robotów Google. W związku z tym ogromną rolę w content marketingu odgrywają artykuły eksperckie. Czym się charakteryzują? Podstawowym wymogiem jest wysoka jakości treści pełna wartościowych informacji. Czytelnik po lekturze takiego tekstu powinien znaleźć rozwiązanie problemu i poszerzyć wiedzę w danej dziedzinie. Pisanie artykułów eksperckich wymaga sięgnięcia przez copywritera do sprawdzonych źródeł. Treści nie mogą wprowadzić w błąd odbiorcy. Pisanie artykułów eksperckich warto więc powierzyć specjalistom w danej dziedzinie lub profesjonalnym copywriterom, którzy korzystają z rzetelnych materiałów lub wiedzy specjalistów.

Pisanie artykułów eksperckich – najważniejsze zasady

Profesjonalne artykuły eksperckie powinny spełniać określone funkcje. Z jednej strony muszą przekazywać rzetelną wiedzę, a z drugiej wspierać promocję firmy. Tworząc takie treści, należy kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim trzeba skupić się na czytelniku, analizując, kim jest odbiorca docelowy i jakie informacje go zainteresują. Równie ważną kwestią jest pisanie artykułów eksperckich w oparciu o wiarygodne źródła. Ekspert posiada poszerzoną wiedzę w danym temacie, jednak powinien czytelnikowi wskazać wyniki badań naukowych, konkretne statystyki czy akty prawne. Dobry specjalista potrafi dodatkowo przedstawić trudne zagadnienie w przystępny sposób i uatrakcyjnić treść o materiały graficzne, wideo, infografiki czy wykresy.

Co to jest artykuł sponsorowany i co ma wspólnego z artykułem eksperckim?

Innym rodzajem treści content marketingowych jest artykuł sponsorowany. Mimo że jego główną rolą jest promocja oferty firmy, również powinien zawierać wartościowe dla czytelnika treści. Co to jest artykuł sponsorowany? To rodzaj treści, który ma na celu zaciekawienie odbiorcy danym tematem i prezentację produktów czy usług danej firmy. Treści przyjmują formę poradników, wywiadów czy wypowiedzi specjalisty z firmy, która promuje swoją ofertę. Jeżeli wiemy, co to jest artykuł sponsorowany, warto poznać jego cechy wspólne z treściami eksperckimi. W obydwu przypadkach teksty muszą być unikalne, w interesujący i przystępny sposób przedstawiać dane zagadnienie oraz docierać do grupy docelowej. Zarówno artykuł sponsorowany, jak i ekspercki powinny być przygotowane także zgodnie z zasadami SEO. Tego rodzaju treści warto powierzyć specjalistom z agencji content marketingowej, która współpracuje z profesjonalnymi copywriterami – wtedy będziemy mieli pewność, że artykuły zostaną przygotowane według właściwych wytycznych.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top