Poradnik

Czym się kierować przy wyborze biura?

jak wybrać biuro baza biur

Przeprowadzki bywają męczące. Zwłaszcza jeśli przeprowadzamy nie siebie, lecz całe biuro. Stąd decyzja o jego wyborze powinna być przemyślana w każdym detalu. Na co dokładnie zwracać uwagę? Podpowiadamy!

Lokalizacja

W tej kwestii trudno o uniwersalne rady, bo każda firma ma inne potrzeby. Dla jednych idealną lokalizacją będzie samo centrum miasta, inne przedsiębiorstwa preferują biura na obrzeżach, ponieważ usprawnia to logistykę.

Na pewno warto zwracać uwagę na to, aby do biura łatwo było dojechać – czy to własnym autem, czy komunikacją miejską. Niedogodności komunikacyjne mogą zniechęcać do udziału w rekrutacji potencjalnych pracowników. Ponadto długi czas spędzany na dojazdach odbija się negatywnie na produktywności.

Dostępna powierzchnia

Decyzja o powierzchni nowego biura to jeden z najtrudniejszych momentów planowania przenosin. Zwłaszcza, jeśli pozwalamy na pracę zdalną i trudno nam oszacować, ile biurek będzie nam realnie potrzebne.

W teorii na jednego pracownika powinno przypadać co najmniej 7mkw. Poza tym w biurze powinna być sala konferencyjna, kuchnia i łazienka. Wychodząc poza plan minimum, warto pamiętać o pokojach do cichej pracy, magazynie na dokumenty czy przestrzeni, gdzie można się rozerwać i odpocząć od służbowych obowiązków.

Jak oszacować zatem, ile powierzchni biurowej potrzebujemy? Jest na to kilka sposobów. Można:

  • poprosić o pomoc zewnętrznego audytora, który przez kilka dni będzie obserwował pracę w biurze, a następnie pomoże nam w decyzji, jak dużej przestrzeni potrzebujemy;
  • przeprowadzić podobne obserwacje samodzielnie oraz zrobić wśród pracowników ankietę odnośnie tego, jak często chcieliby pracować z biura;
  • posłużyć się jednym z kalkulatorów przestrzeni biurowej dostępnych w internecie.

Bez względu na to, który sposób wybierzemy, warto zastanowić się nad tym, jak zorganizujemy prace w hybrydowym w biurze. W większych firmach niezbędny może okazać się system do rezerwacji biurek przez aplikację mobilną.

Układ pomieszczeń i akustyka

Większość nowoczesnych biurowców pozwala na swobodną aranżację wnętrza biura – zarówno w systemie open space, jak i z podziałem na mniejsze pokoje. Warto się jednak upewnić, że wybrana przestrzeń da się dostosować do swoich potrzeb.

Zwracajmy też uwagę na akustykę we wnętrzu. Jeśli w biurze będzie słychać każdy szmer czy krok, raczej nie będzie się w nim wygodnie pracowało. O dobrą akustykę należy zadbać już na etapie projektowania budynku. Do wykończenia wnętrz powinny zostać wykorzystane materiały charakteryzujące się dużą chłonnością dźwięków np. wykładziny.

Ilość światła dziennego

Światło ma ogromny wpływ na naszą produktywność, dlatego w biurze powinno być go jak najwięcej. W nowoczesnych biurowcach raczej nie jest to problem, ponieważ ich ściany często są w całości przeszklone. Jeżeli jednak szukamy bardziej kameralnego biura np. w kamienicy, koniecznie zwracajmy uwagę na usytuowanie oraz ilość okien w budynku.

Nie bez znaczenia jest też sztuczne oświetlenie we wnętrzach biura. Zadbajmy o to, aby było to oświetlenie jak najwyższej jakości o parametrach zbliżonych do światła dziennego. Idealnie, jeśli intensywnością i temperaturą barwową oświetlenia da się sterować.

Jakość wykończenia, łącza internetowe i inne detale

Listy czynników, o jakich należy pamiętać, wynajmując biuro, niestety da się zamknąć w 5 punktach. Jak zwykle w tego rodzaju przypadkach – diabeł tkwi w szczegółach. Dlatego należy być bardzo uważnym. Pytajmy potencjalnych najemców o jakość łącz internetowych, materiały wykorzystane do wykończenia wnętrz, serwis sprzątający i inne tego typu detale. Uważnie czytajmy też umowy najmu – tam też mogą kryć się różne kruczki.

A gdzie szukać nowoczesnych przestrzeni biurowych? Polecamy zajrzeć do internetowego katalogu bazabiur.pl

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top