Zaawansowanie robót na rozbudowywanym odcinku drogi krajowej nr 28 między Przemyślem a Medyką (granica państwa) wynosi prawie 60%.
DK28 Przemyśl-Medyka – zaawansowanie prac
Rozbudowa DK28 na odcinku Przemyśl – Medyka prowadzona jest w śladzie dotychczas istniejącej drogi. Obecnie wykonawca prowadzi roboty drogowe na odcinku początkowym budowy czyli od strony Przemyśla, pomiędzy skrzyżowaniem DK28 z drogą gminną na Hureczko i skrzyżowaniem DK28 z drogą gminną na Hurko/Jaksmanice.
Prace polegają na wykonywaniu wykopów, nasypów z gruntu, podbudowy z kruszywa łamanego, nawierzchni z betonu asfaltowego. Trwa budowa ciągu pieszo – rowerowego. Wykonywane są także nawierzchnie asfaltowe na odcinku przed Medyką.
Roboty mostowe (wykopy pod wykonanie fundamentu na przepuście, umocnienia skarp i dna rowu na przepuście) obejmują początek budowy od strony Przemyśla. Natomiast realizowane obecnie roboty elektryczne, prowadzone są na odcinku od strony przejścia granicznego.
Procentowe zaawansowanie wszystkich robót wynosi prawie 60%, w tym 59% branża drogowa i konstrukcyjno – budowlana a branża mostowa 57%.
DK28 Przemyśl-Medyka – zakres robót
Objęty przebudową odcinek DK28 ma początek na granicy miasta Przemyśla, a koniec w miejscowości Medyka (przed przejściem granicznym). Inwestycja obejmuje rozbudowę drogi DK 28 do dwóch pasów w każdym kierunku oraz rozszerzenie prawej jezdni do pięciu pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną na długości 0,5 km przy dojeździe do granicy w kierunku Ukrainy.
Na odcinku objętym rozbudową, nawierzchnia zostanie wzmocniona do nośności 115 kN/oś, skrzyżowania zostaną rozbudowane z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych, wybudowane lub przebudowane zostaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, wybudowane zostaną zatoki autobusowe, dodatkowe jezdnie i zjazdy umożliwiające dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze, a także miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdówW ramach zadania będzie zrealizowana także m.in.
– korekta trasy i niwelety drogi z wprowadzeniem normatywnych łuków,
– renowacja systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów),
– budowa i przebudowę oświetlenia drogi,
– budowa kanału technologicznego,
– budowa urządzeń ochrony środowiska,
– wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
– budowa, przebudowa lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji,
– inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.
Celem inwestycji jest: poprawa parametrów technicznych i eksploatacyjnych drogi, podniesienie nośności drogi do przeniesienia nacisku 11,5 T/oś, zwiększenie przepustowości z uwzględnieniem ruchu prognozowanego oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego.
Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska S.A. Wartość umowy to ponad 99 mln zł.
Zakończenie prac zaplanowano na lipiec 2022 roku.
źródło: GDDKiA