Poradnik

Dlaczego warto zacząć sprzedaż na Amazon?

Dlaczego warto zacząć sprzedaż na Amazon? 1

Powód, dla którego warto zacząć sprzedawać na Amazonie, jest prosty – poprzez tę platformę możemy uzyskać dostęp do olbrzymiej bazy klientów z całego świata. Takich możliwości nie daje Allegro czy nawet eBay. Co ciekawe, możliwe jest nawet, aby zarobić więcej, a jednocześnie wykonywać mniej pracy – dzięki systemowi Amazon FBA.

System Amazon FBA

Skrót FBA oznacza Fulfillment by Amazon, czyli dzięki tej opcji możemy większość pracy związanej z prowadzeniem sprzedaży online zlecić samemu Amazonowi – to on będzie zbierał zamówienia, pakował paczki i je rozsyłał, a także dbał o kontakt z klientem. Jedyne, co będzie wymagało naszego zaangażowania, to wystawianie aukcji, przesyłanie produktów do magazynów Amazona oraz zbieranie zarobionych w ten sposób pieniędzy, gdy produkty się sprzedadzą.

Opłaty związane ze sprzedażą na Amazonie

Za opcję Amazon FBA możemy płacić jako przedsiębiorca lub osoba prywatna. Pierwsza opcja będzie kosztować nas 39,99 dolarów miesięcznie. Dzięki ustawieniu sobie takiej subskrypcji nie będziemy musieli płacić standardowej opłaty wynoszącej jednego dolara od sprzedanego produktu. Opłaca się to oczywiście wtedy, gdy sprzedamy ponad 40 produktów w ciągu miesiąca. Jeśli jednak myślimy na poważnie o rozkręceniu interesu na Amazonie, to powinno być naszym absolutnym minimum.

Trzeba pamiętać także o opłatach związanych z kategoriami wystawianych przedmiotów – różnią się one na przykład dla przedmiotów wystawionych w kategorii edukacja a elektronika. Ogólna marża Amazona może przekraczać nawet 20% ustalonej ceny, jeśli będziemy korzystać z opcji Fulfillment by Amazon. Zdecydowanym plusem jest jednak to, że nie płacimy nic, dopóki produkt się nie sprzeda.

Klienci ufają Amazonowi

To bardzo ważny aspekt, na który powinniśmy zwracać uwagę przy wyborze platformy do sprzedaży naszych produktów. Bez wahania można stwierdzić, że Amazon jest najbardziej zaufaną platformą e-commerce na świecie. Przemawia za tym, chociażby fakt, że wielu zadowolonych klientów Amazona płaci 99 dolarów rocznie za subskrypcję usługi Amazon Prime. Co to oznacza dla naszego biznesu? Jeśli klienci raz się na nas poznają na Amazonie, będą kupować u nas częściej, ponieważ zaufają nam, tak samo jak samej platformie.

Amazon jest szansą dla małych przedsiębiorców

Nie istnieje druga taka platforma, na której niemal każdy może zacząć wystawiać swoje oferty, by zobaczyło je ponad 200 milionów klientów z całego świata. To daje niesamowity potencjał do zarobku, nawet jeśli zaczynamy od niewielkich ilości tanich produktów.

Jak zacząć sprzedawać na Amazonie?

Przede wszystkim początkującym poleca się wyszukanie jakiejś niszy na platformie – na co jest popyt pomimo niewielkiej podaży? Starajmy się stworzyć produkt, który będzie bardzo konkurencyjny względem pozostałych ofert. Jeśli jest ich niewiele, nie powinno być to trudne. Następnie załóżmy konto i wystawmy swoje pierwsze oferty. Dobrym pomysłem na początek jest także wykupienie płatnej reklamy, która umieści nasze oferty na samej górze wyników wyszukiwania. W ten sposób zdobędziemy więcej klientów pomimo niskich rankingów sprzedaży.

Więcej informacji znajdziecie na: https://www.nethansa.com/pl/blog/dlaczego-warto-zaczac-sprzedaz-na-amazonie-w-2020-roku/

1 komentarz

1 komentarz

  1. Iźka

    11 stycznia 2020 at 12:22

    Hej dzięki za post !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top