Tylko do końca listopada tego roku można składać wnioski o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu „Dobry start” – przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który zajmuje się obsługą świadczeń.
Weryfikacja wniosków oraz wypłata świadczenia odbywa się niemal w 100 proc. automatycznie.
Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł z programu „Dobry Start”. W tym roku wniosek o świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Według najnowszych danych ZUS wypłacił na Podkarpaciu już ponad 72 mln zł na 240 tys. dzieci w ramach programu „Dobry Start”.
Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie z programu „Dobry Start” jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.