Poradnik

Drukarnia internetowa – dla dużych i małych klientów

Drukarnia internetowa - dla dużych i małych klientów 1

Drukarnia internetowa to dobre rozwiązanie nie tylko przy druku ulotek, plakatów, lecz także skuteczny sposób na dobry jakościowo druk banerów reklamowych. Nowy Rok to dobra okazja do odświeżenia wizerunku firmy, wymiany katalogów, ulotek, wizytówek. Banery reklamowe to z kolei dobry sposób, aby poinformować nie tylko o nowej ofercie, ale i zmianie siedziby. Banery reklamowe można wykorzystać również do okazjonalnych życzeń dla klientów. Druk plakatów lub banerów w drukarni internetowej to ekonomiczne rozwiązanie, które pozwoli zadbać o wizerunek firmy.

1.    Drukarnia internetowa oferuje druk ulotek, plakatów, banerów reklamowych, wizytówek i innych materiałów promocyjno-reklamowych.
2.    Torby, pieczątki, billboardy – wszystko można wykonać dzięki współpracy z drukarnią internetową.
3.    Dobra drukarnia internetowa dysponuje także studiem graficznym, które może wykonać projekt plakatu, ulotki, banera od podstaw.

Druk banerów – jak się do niego przygotować?

Banery są jednym z droższych rozwiązań reklamowych, dlatego też ich zamówienie za każdym razem wiąże się ze sporym stresem dla osoby zamawiającej. Kluczowe jest tutaj przede wszystkim odpowiednie przygotowanie projektu graficznego, zgodnie z wytycznymi przygotowanymi przez drukarnię. Banery reklamowe warto więc przygotowywać korzystając z gotowych szablonów projektowych udostępnianych przez niektóre drukarnie. Włożenie własnego projektu w ten szablon, dostępny w formatach .pdf, .cdsr., .psd lub .indd, zdecydowanie zmniejsza ryzyko, że ostateczny wydruk nie będzie wyglądał tak, jak zaplanował to sobie jego autor.

Przygotowując zamówienie warto także rozważyć szczegółowe jego dane. Warto zastanowić się na przykład, czy projekt potrzebuje wykończenia w postaci specjalnych otworów do montażu. Wykonanie ich przez drukarnie jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, aniżeli samodzielne ich wycinanie związane z ryzykiem, że dojdzie do uszkodzenia wydruku. Przy tego typu projektach oczkowanie wykonuje się standardowo co 50 cm, co pokrywa się z stosowanymi formami montażu.
Drukarnie proponują gotowe formaty banerów, takie jak: 400×100 cm, 300×125 cm lub 200×100 cm, klienta zawsze ma jednak możliwość zamówienia własnego formatu, adekwatnego do jego potrzeb. Przy składaniu zamówienia, wprowadzenie własnego formatu sprawia, że banery reklamowe są również natychmiast wyceniane.

Druk plakatów

Nie ma nic prostszego jak wybrukować plakaty, drukarnia plakatów oferuje nie tylko gotowe projekty, ale i możliwość samodzielnego dostosowania zamówienia do swoich potrzeb. Do wyboru są między innymi różne rodzaje papieru: od najcieńszych i najtańszych offsetowych przez kredowe z połyskiem i matem. Przy standardowym zamówieniu klient ma możliwość wyboru grubości od 90 do 150 g. tak duża rozpiętość pozwala zarówno na druk jednorazowych plakatów, które informują o jakimś wydarzeniu i za tydzień należy je zerwać, jak również takich, które mają zwracać uwagę, pełnić funkcję dekoracyjną, stanowić alternatywę dla tradycyjnych obrazów.

Drukarnia online – nie warto się bać

Drukarnia internetowa to atrakcyjne rozwiązanie nie tylko dla klientów indywidualnych, lecz także dla firm. W przypadku tych drugich i dużych nakładów plakatów, ulotek, wizytówek, katalogów firmowych, atrakcyjne ceny proponowane przez drukarnię internetową przekładają się na realne oszczędności w firmowym budżecie. Dla wszystkich klientów ułatwieniem są gotowe szablony i kreatory zamówień. Dobra drukarnia internetowa to taka, która ułatwia swojemu klientowi proste i intuicyjne zamawianie druku różnorodnych materiałów.

Drukarnia internetowa – co z pytaniami

Każde zamówienie składane przez osoby, które nie specjalizują się w grafice i projektowaniu, może stanowić wyzwanie. Nie każdy specjalista ds. promocji lub marketingu ma szeroką wiedzę o rodzajach papieru, materiałach, na jakich drukuje się banery, metodach ich ostatecznej obróbki i przygotowania do montażu. Nie każdy również zdaje sobie sprawę, dlaczego przy konkretnej objętości lepiej wybrać szyte foldery, aniżeli klejone katalogi. Przy wszystkich tych wątpliwościach można dojść do wniosku, że lepsza jest pobliska drukarnia, w której można skonsultować wszystkie te wątpliwości. Warto jednak pamiętać, że drukarnie internetowe oferują szeroki zakres usług doradczych. Do dyspozycji klientów są profesjonalni przedstawiciele drukarni, którzy zawsze doradzą, jaki rodzaj papieru wybrać, jaki format lub jaki model katalogu firmowego. Problemu nie stanowi – szczególnie przy większych zamówienia – kontrolny wydruk, tzw. proof, na którym można nanieść ostateczne poprawki.

Druk plakatów, folderów reklamowych oraz banerów zajmuje mniej więcej od 1 do 5 dni, w zależności od skomplikowania projektu, konieczności jego odpowiedniego wysuszenia i wykończenia. Druk ulotek czy wizytówek razem z przygotowaniem projektu zajmuje generalnie mniej niż roboczy tydzień. Warto pamiętać, że jeśli firma nie ma do dyspozycji własnego studia graficznego, może zlecić wykonanie takiego projektu drukarni, która dysponuje takimi możliwościami. Dzięki temu w jednym miejscu można przygotować cały projekt, bez konieczności jego przesyłania między jednym a drugim studiem graficznym.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top