Zrównoważony rozwój polega m.in. na zobowiązaniu się do działań edukacyjnych, ekologicznych oraz wspierania takich spraw jak prawa człowieka, zrównoważone źródła energii czy złagodzenia zmian klimatycznych. Jak te idee wprowadzić w koncept marki? Jak pokazać, że wspieramy ekologię? Poniżej kilka podpowiedzi, jak sprawić, aby nasza firma lub organizacja była postrzegana jako marka ekologiczna.
1. Naturalne zachowania
Strategia ekologiczna nie tylko jest korzystna dla planety, ale i dla nas jako marki. Jesteśmy wtedy postrzegani jako przedsiębiorstwo kierujące swoją uwagę na problemy istotne. Wybieranie zrównoważonej produkcji, rezygnowanie z produkowania w krajach Trzeciego Świata, racjonalne gospodarowanie zasobami – to tylko kilka przykładów, jak można już na poziomie kierowania firmą decydować o odpowiednim zarządzaniu pracownikami, produkcją oraz wykorzystywaniu materiałów.
2. Organiczne materiały
Szalejąca inflacja oraz coraz większe zużycie powoduje redukcję kosztów oraz poszukiwanie sposobów oszczędzania. To świetna okazja na pokazanie, że materiały reklamowe, którymi obdarowujemy klientów, współpracowników i partnerów biznesowych powinny być przemyślane. W tym przypadku najlepiej użyć ekologiczne gadżety reklamowe, które powstają z biodegradowalnych elementów, prezentują się równie pięknie, służą na dłużej, a dodatkowo nie obciążają planety.
3. Nagradzaj świadomych
Marki działające świadomie powinny też w sposób odpowiedzialny dobierać swoich kontrahentów. Jeśli masz wśród współpracowników osoby z postawą proekologiczną lub działasz z markami, dla których równie ważne jak dla twojej organizacji jest wspieranie dobra planety, nagradzaj ich. W tym celu możesz wykorzystać ekologiczne gadżety spersonalizowane pod kątem konkretnego partnera, które znajdziesz na: http://www.artilon.pl. Innym pomysłem jest powołanie nagrody dla przedsiębiorstw, które szczególnie wyróżniają się postawą, co warto podkreślać i wykorzystywać PRowo.
4. Ekologiczne znaczy „etyczne”
Świadomi konsumenci chętniej kupują produkty przedsiębiorstw działających zgodnie z zasadami. Niejednokrotnie są w stanie zapłacić więcej, znając kontekst funkcjonowania firmy oraz otrzymując wprost podane informacje na temat produkcji danej rzeczy. Nie wahajmy się więc przekazywać w komunikatach prasowych konkretów – klienci cenią transparentność marek. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku komunikacji – pojazdy hybrydowe czy dostawa kurierem rowerowym jest o wiele bardziej szanowana niż wynajem floty samochodów spalinowych.
5. Redukcja zużycia
Ważna jest także komunikacja wewnętrzna. Wtedy też nasze ekologiczne podejście możemy wdrażać już na poziomie pracowników. Oni przekażą je rodzinie, a ci kolejnym osobom. Ograniczenie zużycia wody, segregowanie odpadów, wymiana sprzętu na bardziej energooszczędne – to proste czynności, które możemy egzekwować w organizacji. Dodatkowo dzięki zakupowi odpowiednich filtrów możemy namawiać do picia wody prosto z kranu na terenie firmy – co powoduje mniejszą produkcję plastiku i obniżenie kosztów dla przedsiębiorstwa.
Materiał zewnętrzny