Biznes

EME Aero zatrudnia już ponad 1000 pracowników. Jest praca dla kolejnych osób

eme aero
fot. EME Aero

Jasionka/Praca. EME Aero, jedno z najnowocześniejszych na świecie centrów serwisujących silniki lotnicze, świętuje zatrudnienie 1000. pracownika.

Niespełna 5 lat po zakończaniu budowy zakładu w podrzeszowskiej Jasionce, EME Aero stało się jedną z największych pod kątem zatrudnienia firm na Podkarpaciu.

W celu upamiętnienia tego historycznego momentu pracownicy zasadzili na terenie firmy symboliczny dąb.

Od kilkuosobowego zespołu po zatrudnienie na poziomie 1000 pracowników

EME Aero rozpoczęło budowę zakładu serwisowania silników lotniczych w czerwcu 2018 roku.

Równolegle ze startem prac budowlanych rozpoczął się proces rekrutacji i szkoleń pracowników. Pierwsza grupa osób dołączyła do EME w lipcu 2018 roku, kolejne, kilkudziesięcioosobowe zespoły, dołączały do firmy regularnie co dwa miesiące. Półtora roku od startu prac budowlanych, w podrzeszowskiej Jasionce powstał nowoczesny i rozwinięty technologicznie zakład, a firma uroczyście przyjęła do serwisu pierwszy silnik. Niespełna 5 lat od tego momentu, EME Aero świętuje zatrudnienie tysięcznego pracownika i wydajność operacyjną na poziomie kilkuset wizyt serwisowych rocznie.

Nowa gałąź lokalnego przemysłu lotniczego i rozwój w ramach Doliny Lotniczej

EME Aero należy do grupy przedsiębiorstw zrzeszonych w ramach Stowarzyszenia Dolina Lotnicza. Dołączając w 2018 roku do klastra, EME wprowadziło na lokalny rynek lotniczy nowe kompetencje obejmujące serwis silników lotniczych.

Zakres realizowanych w firmie usług dopełnił tym samym rozwinięty w naszym regionie sektor produkcji lotniczej. EME Aero specjalizuje się w obsłudze, naprawie i przeglądach silników lotniczych. W zakładzie serwisowane są najnowszej generacji silniki Pratt & Whitney do samolotów pasażerskich.

Od momentu rozpoczęcia działalności operacyjnej, EME Aero wyrosło na globalnego lidera rynku serwisowania silników lotniczych typu GTF. W przeciwieństwie do wielu firm, które musiały redukować zatrudnienie w obliczu takich wyzwań jak pandemia COVID-19, EME Aero kontynuowało rekrutację, utrzymując efektywność operacyjną i rozwijając nowe kompetencje w ramach podkarpackiej Doliny Lotniczej.

1000 pracowników na pokładzie i zbliżający się jubileusz 5-lecia firmy

Przekroczenie zatrudnienia na poziomie 1000 pracowników to ważny kamień milowy w rozwoju EME Aero. To dla nas historyczny moment i jesteśmy bardzo dumni z tego, jak ewoluowaliśmy – od kilku pierwszych pracowników i zapoczątkowania serwisu silników lotniczych w regionie, po ponad tysiąc wykwalifikowanych specjalistów na pokładzie i tytuł jednej z największych firm na Podkarpaciu. Mamy fantastyczny zespół, a nasi partnerzy biznesowi doceniają nasz wkład w rozwój światowej sieci serwisowania silników lotniczych – podkreśla Robert Maślach, Członek Zarządu EME Aero. W grudniu tego roku będziemy świętować jubileusz pięciu lat od rozpoczęcia działalności operacyjnej i przyjęcia pierwszego silnika do serwisu. Cieszy nas to tym bardziej, że ten sukces będziemy celebrować z ponad tysiącem pracowników na pokładzie – dodaje Robert Maślach.

eme aero praca

fot. EME Aero

Rozwój załogi i kontynuacja działań rekrutacyjnych

Firm cały czas prowadzi rekrutacje na stanowiska operacyjne związane z serwisem silników lotniczych (m.in Mechanik/czka Silników Lotniczych, Mechanik/czka Napraw, Operator/ka ds. Testów Silnika), a także na stanowiska administracyjne (m.in. w obszarze Zakupów czy Obsługi Klienta). Bardzo dużą popularnością cieszy się skierowany do studentów Płatny Program Stażowy EME Aero, po którym wielu stażystów kontynuuje swoją karierę już w strukturach firmy.

Każdy z naszych pracowników może uczestniczyć w aktywnościach rozwojowych i szkoleniowych, kształcić się językowo czy rozwijać poprzez możliwości awansu, jakie stwarza organizacja – podkreśla Anna Faliszewska, Kierownik ds. Szkoleń i Rozwoju w EME Aero. Nowi pracowniczy uczestniczą w opracowanym przez nas programie szkoleniowym składającym się z części językowej (przygotowującej do pracy z dokumentacją techniczną) i teoretycznej (podczas której uczą się podstaw silnika). Ostatnim etapem szkoleń wstępnych jest część praktyczna, w trakcie której nowe osoby poznają silnik i jego moduły, szkoląc się pod okiem trenerów wewnętrznych – doświadczonych pracowników EME Aero oraz naszego Zespołu ds. Szkoleń i Rozwoju. Cały proces odbywa się w Kampusie EME Aero, czyli naszym własnym Centrum Szkoleniowym – dodaje Anna Faliszewska.

Informacje uzupełniające
EME Aero to wspólne przedsięwzięcie dwóch wiodących firm z branży lotniczej – Lufthansa Technik AG (50%) oraz MTU Aero Engines AG (50%). Wspólna inicjatywa zaowocowała utworzeniem jednego z największych i najnowocześniejszych na świecie centrów serwisowych MRO dla silników lotniczych typu GTF. Firma specjalizuje się w obsłudze, naprawie i przeglądach najnowszej generacji silników turbowentylatorowych przekładniowych z serii PW1000G.

Nowoczesny zakład zlokalizowany jest w południowo-wschodniej Polsce, w podrzeszowskiej Jasionce. Firma rozpoczęła działalność w grudniu 2019 roku. Pełna gotowość operacyjna EME Aero planowana jest na rok 2026, szacowana wydajność zakładu to ponad 450 wizyt serwisowych rocznie. EME Aero zatrudnia już ponad 1000 osób.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top