Jasionka/Praca. EME Aero, jedno z najnowocześniejszych na świecie centrów serwisujących silniki lotnicze, świętuje zatrudnienie 1000. pracownika.
Niespełna 5 lat po zakończaniu budowy zakładu w podrzeszowskiej Jasionce, EME Aero stało się jedną z największych pod kątem zatrudnienia firm na Podkarpaciu.
W celu upamiętnienia tego historycznego momentu pracownicy zasadzili na terenie firmy symboliczny dąb.
Od kilkuosobowego zespołu po zatrudnienie na poziomie 1000 pracowników
EME Aero rozpoczęło budowę zakładu serwisowania silników lotniczych w czerwcu 2018 roku.
Równolegle ze startem prac budowlanych rozpoczął się proces rekrutacji i szkoleń pracowników. Pierwsza grupa osób dołączyła do EME w lipcu 2018 roku, kolejne, kilkudziesięcioosobowe zespoły, dołączały do firmy regularnie co dwa miesiące. Półtora roku od startu prac budowlanych, w podrzeszowskiej Jasionce powstał nowoczesny i rozwinięty technologicznie zakład, a firma uroczyście przyjęła do serwisu pierwszy silnik. Niespełna 5 lat od tego momentu, EME Aero świętuje zatrudnienie tysięcznego pracownika i wydajność operacyjną na poziomie kilkuset wizyt serwisowych rocznie.
Nowa gałąź lokalnego przemysłu lotniczego i rozwój w ramach Doliny Lotniczej
EME Aero należy do grupy przedsiębiorstw zrzeszonych w ramach Stowarzyszenia Dolina Lotnicza. Dołączając w 2018 roku do klastra, EME wprowadziło na lokalny rynek lotniczy nowe kompetencje obejmujące serwis silników lotniczych.
Zakres realizowanych w firmie usług dopełnił tym samym rozwinięty w naszym regionie sektor produkcji lotniczej. EME Aero specjalizuje się w obsłudze, naprawie i przeglądach silników lotniczych. W zakładzie serwisowane są najnowszej generacji silniki Pratt & Whitney do samolotów pasażerskich.
Od momentu rozpoczęcia działalności operacyjnej, EME Aero wyrosło na globalnego lidera rynku serwisowania silników lotniczych typu GTF. W przeciwieństwie do wielu firm, które musiały redukować zatrudnienie w obliczu takich wyzwań jak pandemia COVID-19, EME Aero kontynuowało rekrutację, utrzymując efektywność operacyjną i rozwijając nowe kompetencje w ramach podkarpackiej Doliny Lotniczej.
1000 pracowników na pokładzie i zbliżający się jubileusz 5-lecia firmy
Przekroczenie zatrudnienia na poziomie 1000 pracowników to ważny kamień milowy w rozwoju EME Aero. To dla nas historyczny moment i jesteśmy bardzo dumni z tego, jak ewoluowaliśmy – od kilku pierwszych pracowników i zapoczątkowania serwisu silników lotniczych w regionie, po ponad tysiąc wykwalifikowanych specjalistów na pokładzie i tytuł jednej z największych firm na Podkarpaciu. Mamy fantastyczny zespół, a nasi partnerzy biznesowi doceniają nasz wkład w rozwój światowej sieci serwisowania silników lotniczych – podkreśla Robert Maślach, Członek Zarządu EME Aero. W grudniu tego roku będziemy świętować jubileusz pięciu lat od rozpoczęcia działalności operacyjnej i przyjęcia pierwszego silnika do serwisu. Cieszy nas to tym bardziej, że ten sukces będziemy celebrować z ponad tysiącem pracowników na pokładzie – dodaje Robert Maślach.
Rozwój załogi i kontynuacja działań rekrutacyjnych
Firm cały czas prowadzi rekrutacje na stanowiska operacyjne związane z serwisem silników lotniczych (m.in Mechanik/czka Silników Lotniczych, Mechanik/czka Napraw, Operator/ka ds. Testów Silnika), a także na stanowiska administracyjne (m.in. w obszarze Zakupów czy Obsługi Klienta). Bardzo dużą popularnością cieszy się skierowany do studentów Płatny Program Stażowy EME Aero, po którym wielu stażystów kontynuuje swoją karierę już w strukturach firmy.
Każdy z naszych pracowników może uczestniczyć w aktywnościach rozwojowych i szkoleniowych, kształcić się językowo czy rozwijać poprzez możliwości awansu, jakie stwarza organizacja – podkreśla Anna Faliszewska, Kierownik ds. Szkoleń i Rozwoju w EME Aero. Nowi pracowniczy uczestniczą w opracowanym przez nas programie szkoleniowym składającym się z części językowej (przygotowującej do pracy z dokumentacją techniczną) i teoretycznej (podczas której uczą się podstaw silnika). Ostatnim etapem szkoleń wstępnych jest część praktyczna, w trakcie której nowe osoby poznają silnik i jego moduły, szkoląc się pod okiem trenerów wewnętrznych – doświadczonych pracowników EME Aero oraz naszego Zespołu ds. Szkoleń i Rozwoju. Cały proces odbywa się w Kampusie EME Aero, czyli naszym własnym Centrum Szkoleniowym – dodaje Anna Faliszewska.
Informacje uzupełniające
EME Aero to wspólne przedsięwzięcie dwóch wiodących firm z branży lotniczej – Lufthansa Technik AG (50%) oraz MTU Aero Engines AG (50%). Wspólna inicjatywa zaowocowała utworzeniem jednego z największych i najnowocześniejszych na świecie centrów serwisowych MRO dla silników lotniczych typu GTF. Firma specjalizuje się w obsłudze, naprawie i przeglądach najnowszej generacji silników turbowentylatorowych przekładniowych z serii PW1000G.
Nowoczesny zakład zlokalizowany jest w południowo-wschodniej Polsce, w podrzeszowskiej Jasionce. Firma rozpoczęła działalność w grudniu 2019 roku. Pełna gotowość operacyjna EME Aero planowana jest na rok 2026, szacowana wydajność zakładu to ponad 450 wizyt serwisowych rocznie. EME Aero zatrudnia już ponad 1000 osób.