Poradnik

Fulfillment e-commerce – czym jest i czy jest potrzebny?

fulfillment ecommerce sklep sprzedaż wysyłka

Prowadzenie sklepu internetowego jest korzystnym modelem dla przedsiębiorcy, m.in. dlatego, że nie musi on ponosić kosztów za otwarcie placówki stacjonarnej. Niestety, nadal występuje konieczność posiadania własnego magazynu – a przynajmniej tak było jeszcze do niedawna. Obecnie wiele firm decyduje się na inne rozwiązanie, jakim jest fulfillment e-commerce. Czym to jest? 

Czym jest fulfillment e-commerce?

Fulfillment e-commerce to usługa detaliczna, która polega na zakontraktowaniu zewnętrznego dostawcy do:

  • przechowywania,
  • pakowania,
  • wysyłania

produktów zamówionych przez klientów sklepów internetowych. Innymi słowy, jest to dla przedsiębiorcy metoda outsourcingu magazynowania i całej obsługi związanej z dostarczaniem towarów zamówionych przez konsumentów. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się pod adresem https://inpost.pl/fulfillment.

Usługi realizacji e-commerce mają na celu zmniejszenie kosztów związanych z przechowywaniem zapasów fizycznych i zwiększenie wydajności firmy, a tym samym wzrost zadowolenia grupy docelowej.

Nowoczesne systemy zarządzania umożliwiają zautomatyzowane śledzenie i lepszą widoczność stanów magazynowych, analizę trendów sprzedaży, co pomaga zapewnić dokładną realizację zamówień.

Czy fulfillment e-commerce jest potrzebny w każdym przedsiębiorstwie?

Realizacja e-commerce jest ważnym aspektem każdego biznesu, ale nie jest konieczna. W przypadku mniejszych firm, które w swojej ofercie posiadają tylko kilka produktów, może okazać się, że koszt takiego rozwiązania przerasta płynące z niego korzyści. Czasami wydajniejszą metodą jest własnoręczne pakowanie wybranego przez klienta towaru i wysyłanie go bezpośrednio na wskazany adres.

Jednak w przypadku większych firm, które sprzedają wiele towarów i posiadają kilka różnych centrów dystrybucyjnych, fulfillment e-commerce jest niezbędny. Oznacza on nie tylko oszczędności w ponoszonych kosztach, ale także m.in.:

  • szybkie i efektywne przetwarzanie zamówień;
  • śledzenie dostaw;
  • dostarczanie klientom informacji o stanie zapasów;
  • przewidywane terminy wysyłki i możliwości odbioru zamówienia.

Fulfillment e-commerce jest koniecznością dla przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć swój przychód jednocześnie utrzymując przy tym zadowolenie swoich konsumentów. Aby wszystko odbywało się sprawnie, sprzedawca musi wybrać rzetelnego przewoźnika, który jest ekspertem w zakresie fulfillmentu.

Cut-off time – wysyłka tego samego dnia ma duże znaczenie dla klientów

Cut-off time to jedno z najważniejszych pojęć, które znajduje swe bezpośrednie zastosowanie w fulfillmencie e-commerce. Definiuje ono godzinę, do której klient ma możliwość złożenia zamówienia w taki sposób, aby było ono jeszcze spakowane tego samego dnia. Im późniejsza, tym lepsza.

Gdy klient zyskuje pewność, że jego paczka zamówiona do godziny 20.00 pojawi się najpóźniej następnego dnia roboczego, jest on wtedy usatysfakcjonowany i zyskuje pewność, że ma do czynienia z bezkonkurencyjną ofertą.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top