Poradnik

Google Moja Firma – Stwórz wizytówkę firmy i pozyskuj opinie w Google Maps

google moja firma wizytówka maps pozycjonowanie opinie

Prowadzisz sklep internetowy lub stacjonarny, a może działasz w branży usługowej lub B2B? Z pewnością ważna jest dla Ciebie reputacja Twojej firmy.

Czy w związku z tym posiadasz już wizytówkę w mapach Google? To idealne miejsce do przedstawienia podstawowych danych oraz zakresu działalności firmy. Innym atutem jest możliwość wystawiania opinii przez klientów. Pamiętaj, im więcej pozytywnych opinii, tym większa szansa, że potencjalny klient wybierze właśnie Ciebie.

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem, które umożliwia stworzenie wizytówki przedsiębiorstwa. Jest ona wyświetlana w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google. W profilu firmy możesz zamieścić wiele przydatnych informacji dla potencjalnych klientów. Poza podstawowymi danymi, jak adres, telefon czy godziny otwarcia, możesz dodać adres strony internetowej oraz opis swojej działalności.

Stworzenie wizytówki Google Moja Firma umożliwi klientom wystawianie opinii o Twoich produktach lub usługach. Musisz wiedzieć, że ponad 90% użytkowników Internetu czyta opinie o danej firmie przed dokonaniem zakupu. Dlatego tak ważne jest posiadanie wizytówki i zarządzanie opiniami.

Wizytówka Google Maps a pozycjonowanie.

Jak już zostało wspomniane, profil firmy wyświetla się w wyszukiwarce oraz Google Maps. Gdy wyszukamy frazę „sklep zoologiczny kraków”, w wynikach wyszukiwania pojawią się wizytówki sklepów właśnie z tego miasta. Dobrze skonfigurowana wizytówka jest więc podstawą w przypadku pozycjonowania lokalnego. Gdy dbasz o jej aktualność i pozyskujesz opinie, zwiększasz jej widoczność w Internecie, a tym samym docierasz do większej liczby potencjalnych klientów. Warto więc zadbać o uzupełnienie podstawowych danych, a także dodanie słów kluczowych do nazwy wizytówki.

Na pozycjonowanie wpływa również wybór kategorii działalności firmy. Sprawdź, jakie kategorie wybrała Twoja konkurencja i wybierz tę, która najczęściej pojawia się po wpisaniu słowa kluczowego. Zadbaj o unikalny opis firmy. Możesz zamieścić wpis na 750 znaków, ale to 250 pierwszych znaków jest kluczowe, więc zawrzyj w nich najważniejsze informacje.

Jak pozyskiwać opinie w Google?

Opinie w Google są odpowiednikiem zaufania do marki. Prawdą jest to, że klienci wystawiają opinie, gdy zawiedli się na danej firmie. Jednakże badania pokazują, że większość konsumentów napisałaby pozytywną recenzję, gdyby najzwyczajniej w świecie została o to poproszona. Dlatego nie bój się prosić klientów o podzielenie się opinią w Google lub na innym portalu opiniotwórczym, zwłaszcza gdy widzisz, że klient jest zadowolony.

Możesz wysyłać do klientów ankiety badania satysfakcji z linkiem przekierowującym do formularza opinii Google. W tym procesie pomoże Ci aplikacja RatingCaptain, która pozwala skutecznie zarządzać opiniami pod wizytówką firmy. W narzędziu możesz podpiąć kilka platform opiniotwórczych i monitorować z jednego miejsca wszelkie oceny i komentarze pojawiające się w sieci.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

To Top