Rzeszowski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej dla budowy II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28.
Jak poinformował PAP w piątek Bartosz Wysocki z oddziału GDDKiA w Rzeszowie, obwodnica Sanoka jest drugą podkarpacką inwestycją realizowana z rządowego Programu budowy 100 obwodnic, na przygotowanie której rozpoczyna się postępowanie przetargowe.
Pierwszą inwestycją z tego programu była obwodnica Kolbuszowej.
Ogłoszony przetarg dotyczy wykonania Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla II etapu obwodnicy Sanoka. Inwestycja będzie częścią drogi krajowej nr 28, która biegnie od miejscowości Zator do przejścia granicznego w Medyce.
Jak podkreślił Wysocki, inwestycja posiada już decyzję środowiskową.
„Koncepcja Programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Po jej przygotowaniu GDDKiA podejmie decyzje co do rozwiązań projektowych i technologii budowy. Dokument uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji” – zaznaczył.
Przyszła obwodnica będzie miała ok. 3 km długości, w jej ramach powstaną też m.in. dwa mosty.
I etap obwodnicy Sanoka został oddany pod koniec stycznia br. i pozwolił na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta w kierunku przejścia granicznego Krościenko-Smolnica. Budowa II etapu spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla i przejścia granicznego w Medyce.
(PAP)
Cel inwestycji
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 na terenie miasta Sanoka biegnie przez obszary zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Oddanie do ruchu 30 stycznia 2020 r. I etapu obwodnicy Sanoka pozwoliło na wprowadzenie ruchu tranzytowego na DK28 z kierunku Krosna do DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko – Smolnica. Budowa II etapu (dł. ok. 3 km) spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla i dalej przejścia granicznego w Medyce i Korczowej łączących Unię Europejską z Ukrainą.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
źródło: GDDKiA