Poradnik

Jak torby ekologiczne z nadrukiem pomagają zwiększyć sprzedaż?

torba ekologiczna bawełniana nadruk sklep

Każdy przedsiębiorca dąży do poprawy efektywności swojej działalności gospodarczej. Nic dziwnego- konkurencja jest naprawdę ogromna, bez względu na branże. Wielu z nas z całą pewnością obiło się o uszy stwierdzenie: „marketing dźwignią handlu”. Pomimo upływu lat, cały czas powiedzenie jest niezwykle aktualne. By móc pozyskać nowych klientów oraz utrzymać obecnych, kluczowe znacznie odgrywa lejek sprzedażowy. Jak torby ekologiczne z nadrukiem pomagają zrealizować założone cele i poprawnie wprowadzić klienta w cały proces sprzedażowy? Przyjrzyjmy się zagadnieniu z bliska. Ciekawi? Zaczynamy!

Lejek sprzedażowy i jego charakterystyka

Zanim przejdziemy do omówienia znaczenia toreb ekologicznych z nadrukiem w całym procesie sprzedażowym, należy rozpocząć całe rozważania od scharakteryzowania lejka sprzedażowego. Każdy przedsiębiorca, który pragnie, by jego działania marketingowe były skuteczne i przynosiły miarodajne efekty, niejednokrotnie spotkał się z tym pojęciem. Lejek sprzedażowy składa się z poszczególnych etapów, na których znajduje się nasz klient. Począwszy od zdobycia jego uwagi, zainteresowania, aż po ponowny kontakt. By zwiększyć efektywność naszego przedsiębiorstwa, musimy dostarczyć naszemu klientowi to, czego na danym etapie procesu sprzedażowego potrzebuje.

To właśnie lejek sprzedażowy w niezwykle korzystny sposób pozwala nam na zdobywanie jak największej ilości klientów, a co najważniejsze, utrzymanie ich ponownego zakupu.

Omówienie poszczególnych etapów lejka sprzedażowego

Warto scharakteryzować i poznać poszczególne etapy lejka sprzedażowego, by wykorzystać jego działanie na swoją korzyść.

Zdobycie i przyciągnięcie uwagi

Górna część lejka, najszersza, składa się z etapu zdobycia klienta i przeciągnięcia uwagi. To najbardziej obszerny etap, w którym naszą usługą czy produktem zainteresuje się największa liczba potencjalnych klientów. To na tym etapie największe znacznie odgrywa reklama, jej dobry projekt, interesujące grafiki czy trafione hasła reklamowe. Co więcej, swoje produkty reklamowe musimy umieszczać w odpowiednim miejscu, skierowanym do określonej grupy odbiorców.

Zainteresowanie oraz rozważanie

To etap lejka sprzedażowego, na którym nasz potencjalny klient rozważa zakup. Jeśli nasz przekaz był trafny, wówczas klient zainteresuje się naszą ofertą. Naszym zadaniem na tym etapie jest utrzymanie zainteresowania naszego potencjalnego klienta. To tu warto wymienić wszelkie zalety i walory dodatnie, które zostały przewidziane. Dla przykładu ekspresowa dostawa, możliwość zapłaty kartą za pobraniem i inne udogodnienia.

Pożądanie

Pożądanie to jeden z kolejnych etapów lejka sprzedażowego. A tym momencie procesu musimy wzbudzić w naszym kliencie ogromną chęć posiadania danego produktu bądź usługi. Wszystko zależy od oferty. Zupełnie inaczej będziemy wzbudzać chęć posiadania słodyczy, odzieży czy pojazdów mechanicznych. Im bardziej kosztowna inwestycja, tym etapy lejka sprzedażowego wydłużają się, wymagają większej edukacji, dokładnego przedstawienia najważniejszych walorów.

Doradztwo i sprzedaż

To etap, który dla większości osób jest jednym z końcowych. Tutaj nasz klient „połknął haczyk”, prosząc o konkretne doradztwo, będąc zasadniczo zdecydowanym na dokonanie zakupów. Co więcej, o doradztwo wiele osób prosi na różnych etapach lejka sprzedażowego. Wszystko po to, by doskonale poznać produkty bądź usługi oraz przemyśleć swój wybór.

Lojalizacja

Lojalizacja jest dopiero ostatnim etapem lejka sprzedażowego. Jeśli udało nam się sprzedać nasze produkty bądź usługi, które charakteryzują się dobrą jakością oraz są satysfakcjonujące dla osób, które zdecydowały się na zakup, z całą pewnością udało nam się pozyskać lokalnych klientów. Pozytywne wrażenie klienta niejednokrotnie sprawia, że będzie on polecał nasze usługi szerszej grupie osób. Warto zaznaczyć, że utrzymanie obecnego klienta jest aż siedmiokrotnie tańszym procesem, niż pozyskanie nowego. Statystyki pokazują także, że stali klienci dokonują pięciokrotnie większych i częstszych zakupów. Nic więc dziwnego, że każdy prężnie działający przedsiębiorca pragnie „zatrzymać” u siebie swoich dotychczasowych klientów.

Dlaczego torby bawełniane z nadrukiem pozwalają osiągnąć spektakularne efekty?

Kiedy poznaliśmy już schemat procesu sprzedażowego, analizując pokrótce poszczególne etapy lejka sprzedażowego, należy wyjaśnić, dlaczego torby bawełniane z nadrukiem tak znacząco pozwalają na zwiększenie sprzedaży. Z ekologicznych toreb z własnym nadrukiem, zawierającym logo, markę, hasło reklamowe bądź inną, dowolnie wybraną grafikę czy napis korzysta ogromne grono przedsiębiorstw. Korporacje, mikro czy makro przedsiębiorstwa, uważają je jako jeden z najbardziej korzystnych narzędzi marketingowych. Szacuje się, że torby z nadrukiem sprawiają, że aż 85% osób trwale zapamięta markę, od której wykorzystuje designerską i funkcjonalną, bawełnianą torbę. Co więcej, znacząca część będzie miała do firmy bardzo pozytywne nastawienie. To znacznie zwiększa szanse firmy na ponowne skorzystanie z dostępnej oferty, o ile dotychczasowe produkty charakteryzowały się dobrą jakością. Takie działanie prowadzi także do zdobycia lojalnego, stałego klienta. Mawia się, że „stały klient jest fundamentem firmy” – nic dziwnego, to właśnie dla zadowolonych klientów prowadzi się działalność gospodarczą, wkładając siły i zaangażowanie w jej prawidłowe działanie.

Torby ekologiczne i ich szerokie zastosowanie

Oprócz tego, że torby ekologiczne z nadrukami są skutecznymi narzędziami marketingowymi, które tworzą pozytywne wrażenie o marce, to ich kolejną cechą charakterystyczną jest niezwykle wysoka wydajność, funkcjonalność oraz trwałość. Torba bawełniana wykorzystywana jest w wielu czynnościach dnia codziennego. Przede wszystkim są nieocenioną pomocą do pakowania zakupów, bądź innych przydatnych nam przedmiotów, takich jak dokumenty, zamienne ubrania, wodę oraz wiele innych. Co więcej, oprócz tego, że pozwalają na oszczędność związaną z koniecznością zakupu jednorazowych reklamówek foliowych, to dodatkowo mają niezwykle korzystny wpływ na środowisko naturalne. Zmniejszenie ilości zużycia foliowych toreb odgrywa niebagatelne znacznie dla stanu całego środowiska i żywych organizmów na całym świecie. Torby bawełniane z nadrukiem to także niezwykle ekologiczny gadżet wielu casualowych stylizacji, który doskonale komponuje się z wieloma, różnorodnymi elementami garderoby.

Czy można wymienić dodatkowe korzyści w związku z wykorzystaniem toreb ekologicznych jako narzędzi marketingowych? Oprócz zainteresowania i wywołania pozytywnego wrażenia, osoby, które wykorzystują torby bawełniane z nadrukiem, stają się orędownikami naszej marki. W praktyce oznacza to, że logo czy marka naszej firmy widniejąca na torbie, będzie doskonałą reklamą, zaznajamiając szerokie grono osób z naszą ofertą. Osoba nosząca torbę staje się tzw. cichym polecającym, co znacznie wpływa na doskonały rozgłos oraz poprawę popularności naszej firmy. W przeciwieństwie do reklamy internetowej, torby z nadrukiem są prawdziwe, trwałe, wnosząc realne korzyści dla ich użytkowników.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top