W środowisku SEO utarte jest już stwierdzenie, że Content is King. Czy treści na stronie rzeczywiście mają aż takie znaczenie, żeby mianować je królem? Dziś przyjrzymy się temu zagadnieniu i postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Po co tworzyć treści na stronę internetową?
Treści na stronie są tworzone przede wszystkim z dwóch powodów:
1. Dla użytkownika
2. Dla Google
Kolejność ma tu duże znaczenie.
Treści tworzymy przede wszystkim dla użytkowników. To na ich pytania odpowiadamy opisując produkt w sklepie internetowym czy pisząc bloga. To ich chcemy przekonać, że warto nam zaufać i zamówić nasz produkt czy też skorzystać z usługi. To również sposób na zbudowanie z użytkownikiem długotrwałej relacji. Aby odpowiednio stworzyć treści dopasowane do twojego odbiorcy upewnij się, że wiesz do kogo chcesz trafiać. Określ personę i na jej podstawie zbuduj strategię komunikacji.
Podczas budowania treści dla użytkownika warto pamiętać o tym, aby były one również dostosowane do wymogów Google. Jakie one są? Tutaj na szczęście mamy jasne wytyczne i jedną personę – robota Google.
Gdzie umieszczać treść na stronie internetowej?
Najprostszą odpowiedzią jest: wszędzie. Na stronie głównej, podstronach. Jeśli prowadzisz sklep internetowy powinieneś dodać opisy kategorii i każdego produktu. Będzie się ona różnić zawartością ale zasady formatowania dla SEO.
Jak sformatować treść pod SEO?
Nagłówki – każda treść powinna być odpowiednio ustrukturyzowana poprzez wprowadzenie nagłówków. Prawidłowa struktura powinna zawierać jeden nagłówek H1 oraz 2 H2. Zawarcie w nich słów kluczowych pomoże w ich wypozycjonowaniu.
Słowa kluczowe – nie można zapomnieć o słowach kluczowych, ale też nie można z nimi przesadzić. Warto używać różnych odmian i synonimów aby tekst wyglądał naturalnie.
Formatowanie tekstu – łatwiej zapoznać się z tekstem, który jest odpowiednio sformatowany. Podział na akapity, wytłuszczenie lub pochylenie najważniejszych fragmentów pomoże w zwiększeniu czytelności tekstu.
Linkowanie wewnętrzne – ułatwi użytkownikom poruszanie się po stronie. Możesz podlinkować najważniejsze kategorie czy produkty, dzięki czemu zwiększysz też ich pozycje w SERPach.
Context czy Content?
Coraz ważniejszy staje się również kontekst tekstu. Mówi się nawet już że to nie Content is King ale Context is King. Umieszczaj swoje treści w miejscach gdzie będą one pasować tematycznie. Nie skupiaj się na pisaniu o sukienkach jeśli sprzedajesz buty tylko dlatego, że chcesz przyciągnąć więcej użytkowników. Treści, które nie będą dopasowane tematycznie zniechęcą nie tylko Google ale również użytkowników, którzy spędzą mniej czasu na Twojej stronie a to znowu odbije się negatywnie na SEO. I tak w kółko.
Uwaga na duplikację
I chyba najważniejsza zasada – unikanie duplikacji. Wszystkie treści na stronie powinny być unikalne. Możemy wyróżnić 2 typy duplikacji – zewnętrzną (gdy treści są skopiowane z innej strony) oraz wewnętrzną (kopiowanie treści w obrębie tej samej strony). Za ich wykrywanie odpowiada algorytm o wdzięcznej nazwie Panda, który szybko zauważy powielającą się treść i obniży pozycje strony w wyszukiwarce lub nawet wyindeksuje strony na których powielają się treści.
Odpowiednia optymalizacja treści na stronie ma kluczowe znaczenie dla SEO. Zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce, ruch organiczny i zaangażowanie użytkowników. Dzięki treściom powiększa się również pula słów kluczowych, na które wyświetla się strona.
Materiał zewnętrzny