Poradnik

Kreatywność i wiedza – branże pierwszej pomocy

Kreatywność i wiedza – branże pierwszej pomocy 3

Wiele firm sektora kreatywnego niestety odczuwa skutki spowolnienia wywołane koronawirusem. Są jednak i takie, które – mimo zdecydowanie mniejszego popytu na usługi i produkty tych przemysłów – dzięki pozycjonowaniu nie notują gwałtownych spadków. Agencja NPROFIT, sama będąc przedstawicielem tego sektora aktywnie przeciwdziała obniżeniu pozycji witryn firmowych w Internecie.

Większość firm reprezentujących przemysł kreatywny współpracujących z NPROFIT, to zespoły, które zajmują się np. produkcją i fotografią reklamową, produkcją spotów i teledysków, czy działalnością wydawniczą. Nie brakuje również podmiotów opierających swą główną ofertę na usługach z zakresu projektowania, wzornictwa, a także wytwarzania stylowych produktów.

Tak na przykład architekci i projektanci wnętrz przede wszystkim dbają o stałą obecność w Internecie i najczęściej decydują się na usługę pozycjonowania. Mimo spadku zainteresowania na rynku tego rodzaju usługami, nie wszystkie przedsiębiorstwa reagują gwałtownie i pod wpływem impulsu rezygnują z tej kluczowej dla widoczności firmy w Internecie aktywności, przekreślając w ten sposób wypracowane efekty.

Przedsiębiorcy sektora kreatywnego odczuwają obecnie spadek zainteresowania ofertą. Niemniej, wiele gałęzi wciąż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Dbamy o obecność naszych klientów w czołówce wyników wyszukiwania i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ogólne nastroje na rynku jak najmniej odbiły się na ilości wizyt internautów na stronie. – mówi Marcin Majchrzak, CEO NPROFIT.

Jednym z klientów NPROFIT jest lider w produkcji mebli ze starego drewna – Paul Bunyan. To dynamicznie rozwijająca się firma, a jej oferta wyróżnia się unikatowym designem. Współpracuje z największymi światowymi markami oraz wybitnymi specjalistami w zakresie wzornictwa.

Właściciele firm zdają sobie sprawę z tego, że zaprzestanie działań w zakresie pozycjonowania to możliwość utraty ciężko wypracowanej pozycji, dlatego – widząc kłopoty całego sektora kreatywnego – oferujemy naszym klientom rozwiązania optymalne dla dwóch stron. Można powiedzieć, że stanowi to swego rodzaju tarczę antykryzysową NPROFIT. – dodaje Marcin Majchrzak.

Sektory kreatywne

Obecnie można znaleźć wiele definicji i modeli sektora kreatywnego. Ważne, żeby pamiętać, iż źródłem jest indywidualna kreatywność, talent, czy posiadane umiejętności. Przykładowe modele zostały zamieszczone poniżej.

Tab.1. Model sektorów kreatywnych opartych na prawach autorskich według WIPO.

Kreatywność i wiedza – branże pierwszej pomocy 4

Jak działać?

To pytanie, które zadaje sobie zapewne wiele osób związanych z dziedzinami sztuki oraz przemysłem kultury. Najważniejsze jest to, aby zachować ciągłość pozycjonowania lub chociaż korzystać z narzędzi, które mamy do dyspozycji za darmo, czyli m.in. możliwości wyszukiwarki Google, porównywarek cenowych. Warto przyjrzeć się również swojej stronie internetowej i sprawdzić, czy jest ona dobrze przygotowana pod względem wymagań SEO. Tutaj na uwadze należy mieć nie tylko treść, lecz tagi i kategorie mogące w znacznym stopniu poprawić pozycję strony internetowej w wyszukiwarce.

O ile muzea czy biblioteki mogą być spokojne o przetrwanie, to już jednostki prywatne lub organizacje pozarządowe prowadzące działalność kulturalną głównie dzięki pozyskanym środkom, mogą mieć poważne problemy. Ciężka sytuacja spowodowana Covid-19 nie omija obszarów przemysłu kreatywnego, np. rynku książki i prasy. Wydawnictwa zawieszają niektóre tytuły lub wycofują je. To dotyczy zarówno potentatów, jak i lokalnych czy branżowych wydawnictw. Często oprócz prowadzenia działalności wydawniczej organizują branżowe konferencje, a – jak wiadomo – branża eventowa została mocno dotknięta skutkami ograniczeń w życiu publicznym.

Trudno zaprezentować jedno rozwiązanie dla wszystkich branż sektora kreatywnego. Firma zdobywająca klientów głównie drogą internetową, co oczywiste, nie powinna rezygnować z aktywności w sieci. Cięcie kosztów w tym obszarze może skutkować niższymi dochodami. Pozycjonowanie i reklama sponsorowana w Internecie przynosi rezultaty, o czym można się przekonać zapoznając z wybranym przykładem, który opisuje NPROFIT. Jeżeli właściciele firmy uważali, że będą wierni tradycyjnej działalności, poleceniom i rekomendacjom zadowolonych klientów, warto tylko przypomnieć, że to Internet jest źródłem największej ilości opinii.

 

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top