Poradnik

Kurier dla firm – jak wyglądają usługi kurierskie dla biznesu?

kurier dla firm biznes

Dynamicznie rozrastający się rynek usług ecommerce zachęca bardzo wielu przedsiębiorców do poszerzenia swojej oferty o sprzedaż internetową. Coraz więcej firm decyduje się również na całkowitą rezygnację ze sprzedaży stacjonarnej na rzecz biznesu online. Takie decyzje wymagają bardzo wielu operacji logistycznych, w tym zapewnienia dostawy do klienta. Jak wyglądają usługi kurierskie dla firm. 

Korzyści ze stałej współpracy z firmą kurierską

Nawiązanie stałej współpracy z wybraną firmą kurierską daje ci przede wszystkim możliwość sprawnego prowadzenia biznesu online. Szybkie i sprawne dostarczenie paczki do klienta jest często nie mniej ważne od jakości oferowanego produktu. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić właściwą logistykę w tym zakresie. Dzięki stałej współpracy z firmą kurierską możesz zaoferować swoim klientom nie tylko bardzo preferencyjne koszty dostawy, lecz także zagwarantować im bezproblemowy zwrot lub wymianę produktów. Ten drugi element w przypadku wielu biznesów ecommerce ma naprawdę duże znaczenie. Kurier dla firm to usługa, która gwarantuje ci wygodny odbiór paczki, szybkie i sprawne zlecenie nadania zarówno pojedynczej paczki, 5 paczek, a także większej ich liczby za jednym razem. Rozbudowany system śledzenia przesyłki, jaki oferuje np. InPost gwarantuje ci, że twoi klienci bez problemu sprawdzą, gdzie jest ich paczka. Do tego celu uruchomione są specjalne aplikacje, wyszukiwarki na stronie firm kurierskich, jak również rozbudowany system chatbotów na stronach dedykowanych śledzeniu przesyłek. Dodatkowo, niektóre firmy umożliwiają także sprawną automatyzację procesów w sklepie online z systemem API przesyłek kurierskich, co znacznie przyspiesza tworzenie danych przesyłek, a także późniejsze zarządzanie rozliczeniami.

Co i kiedy można wysłać z pomocą kuriera?

Oferta InPost dla biznesu jest bardzo przejrzysta. Paczki są podzielone na 4 kategorie:

  • paczkę standardową – do 50 kg, o maksymalnej długości wszystkich boków 220 cm (1 bok nie może być dłuższy niż 120 cm),
  • paczkę gabarytową  –  50 – 70 kg, o maksymalnej długości wszystkich boków 600 cm (1 bok nie może być dłuższy niż 120 cm)
  • paczkę dłużycową – do 30 kg, o długości boku między 200 a 350 cm,
  • paletę – o wadze między 70 a 800 kg.

Paczkę można nadać za pomocą specjalnego programu lub też bezpośrednio u kuriera. W tym drugim przypadku doliczana jest jednak dodatkowa opłata. W ramach usługi kurierskiej klient ma prawo również wskazać potrzebę doręczenia przesyłki do klienta do godziny 10:00, 12:00 czy 17:00. Usługa ta ma osobny cennik. Podobnie jest w przypadku usług tzw. kuriera lokalnego, a więc realizacji przesyłki w ramach jednej z wybranych aglomeracji (Warszawa, Łódź, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk – strefa I) lub w odległości do 30 kilometrów od granic miasta administracyjnego (II strefa). W ramach takiego modelu współpracy klient może liczyć, że przy złożeniu zamówienia do południa jego przesyłka do adresata trafi w ciągu 5 godzin. Istnieje także możliwość skrócenia tego czasu w ramach usług specjalnych.

Kurier dla firm – usługi dodatkowe

Firmy kurierskie w ramach swojej działalności oferują również możliwość skorzystania z szeregu usług dodatkowych. Do najpopularniejszych należą:

  • ubezpieczenie przesyłki,
  • powiadomienie przez SMS lub email,
  • zmiana adresu doręczenia,
  • zwrot dokumentów do nadawcy,
  • doręczenie przesyłki w sobotę,
  • doręczenie przesyłki na godzinę,
  • przesyłka pobraniowa z pobraniem przez kuriera (z reguły do określonej kwoty).

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top