Poradnik

Na czym polega pozycjonowanie sklepów SEO?

sklep seo pozycjonowanie

Dynamiczny rozwój sklepów internetowych powoduje, że coraz większy odsetek konsumentów sięga właśnie po tę formę zakupów. Przedsiębiorcy działający w branży e-commerce są przez to zmuszeni do podejmowania kolejnych działań, które pozwolą przyciągnąć nowych klientów. Jedną z tych metod jest pozycjonowanie – czym ono właściwie jest? Odpowiadamy poniżej!

SEO dla sklepu internetowego – co to jest?

Pozycjonowanie w przypadku e-commerce obejmuje wiele działań, które z założenia mają prowadzić do tego, że adres sklepu internetowego będzie zajmował w Google wyższe pozycje niż dotychczas. Aby to osiągnąć konieczne jest zoptymalizowanie zawartości strony z myślą zarówno o robotach indeksujących jak i o użytkownikach.
Ujmując to możliwie najprościej – SEO polega na pozbyciu się błędów w obrębie sklepu, przyspieszeniu ładowania się strony, rozbudowie treści zoptymalizowanych pod konkretne hasła kluczowe oraz na systematycznym rozszerzaniu linkowań zewnętrznych. Suma tych działań jest ukierunkowana na zajmowanie wyższych pozycji w wyszukiwarce.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Oszacowanie kosztów pozycjonowania powinno być sporządzone przez doświadczonego specjalistę ds. pozycjonowania. Każdy przypadek jest inny – istotna jest sytuacja wyjściowa witryny, skala konkurencji oraz to, jakie działania dotychczas podejmowała w kontekście SEO. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jaki budżet na pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego powinien pomóc w osiągnięciu wyższych pozycji w Google – warto umówić się na niezobowiązującą rozmowę z freelancerem ds. pozycjonowania.

seo sklep pozycjonowanie

Od czego zacząć SEO dla sklepu internetowego?

Początkowym etapem pracy pozycjonera powinno być sporządzenie gruntownego audytu, który pozwoli wskazać sugerowane kierunki prac nad stroną. Na ogół wytyczne dotyczą zmniejszenia wagi zamieszczonych grafik, przyspieszenie czasu ładowania się strony oraz na rozbudowie treści i linkowań wewnętrznych. Warto także pamiętać o rosnącym udziale użytkowników mobilnych – responsywna strona zapewni im czytelną nawigację i finalizowanie zakupów także na smartfonie czy tablecie. Pozostałe wnioski z audytu pozwolą wyznaczyć dalsze działania.

Kiedy zainwestować w pozycjonowanie e-sklepu?

Każdy moment jest dobry na to, aby ulokować środki w SEO. Jeżeli w ostatnim czasie odnotowałeś spadek ruchu w Twoim sklepie, szukasz alternatywnego rozwiązania wobec kosztownych kampanii Google Ads, albo po prostu chcesz utrzymać dotychczasową pozycję i pracować nad jej poprawą – wówczas inwestycja w SEO będzie trafionym działaniem. W początkowym etapie pozycjonowania warto uzbroić się w cierpliwość – na pierwsze efekty trzeba niekiedy poczekać nawet kilka miesięcy.

Teraz, kiedy masz już ogólne pojęcie o tym, na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych oraz jak czasochłonny jest to proces – warto skorzystać z profesjonalnej pomocy doświadczonego specjalisty freelancera ds. SEO, który pomoże Ci zapracować na osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwarce.

Materiał zewnętrzny
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top