Poradnik

Nadruki na workach – metody druku, trwałość i projektowanie

nadruk worek

Wytrzymałe worki o rozmaitych rozmiarach, wyprodukowane z różnego rodzaju folii, to rodzaj opakowania, które znajduje szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach przemysłu. Ich istotnym, choć często pomijanym elementem, są nadruki. Dzięki nim produkt staje się bardziej estetyczny, a firma zyskuje dodatkową reklamę swoich usług. Jakie dodatkowe korzyści dla przedsiębiorstwa przynoszą nadruki na workach, jakie metody druku stosuje producent Folmi, a także czy klient musi samodzielnie przygotować grafikę? Odpowiedzi w poniższym poradniku.

Przede wszystkim – uniwersalność

Rozmaite worki foliowe z nadrukiem są powszechnie wykorzystywane w wielu branżach. Począwszy od przemysłowej, przez budowlaną i ogrodniczą, aż po spożywczą, transportową i wiele innych. Z czego wynika ta uniwersalność? Worki foliowe to propozycja, która w pewnym sensie łączy w sobie kilka istotnych cech dobrego opakowania.

nadruk na worku foliowym

Worki foliowe pozwalają więc szybko i skutecznie zabezpieczyć towar przed działaniem czynników atmosferycznych, a także przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi. Nadają się do przenoszenia zarówno większych elementów o nieregularnych kształtach, jak i produktów sypkich (np. węgiel, ziemia, piasek, rozmaite produkty spożywcze). Ułatwiają przygotowanie towarów do transportu oraz usprawniają proces logistyczny na każdym etapie. Te największe worki sprawdzają się w najmniej oczekiwanych momentach – są wytrzymałe i poza głównymi zastosowaniami mogą znaleźć wiele dodatkowych. Pamiętajmy jednak, że worki foliowe wyposażone w nadruk spełniają nie tylko rozmaite funkcje praktyczne, ale także te marketingowe.

Jakie wyróżniamy metody druku?

Nadruki na workach foliowych w oczywisty sposób różnią się od siebie. Znaczenie tutaj będzie mieć przede wszystkim projekt i stopień rozbudowania nadruku, ale także kolorystyka i zastosowana metoda drukowania. Nadruk na foliowe worki może być wykonany przy użyciu dwóch podstawowych metod. Pierwsza – technika sitodruku – zdecydowanie prostsza technologicznie, a tym samym nieco bardziej ograniczona pod względem jakości; za jej pomocą wykonuje się zarówno nadruki jednokolorowe, jak i wielokolorowe. Metoda polega na przetłoczeniu farby przez matrycę i zasłonięciu wybranych powierzchni, by stworzyć docelowy szablon, który później jest wykorzystywany w celu wykonaniu kolejnych kopii. Druga, nieco bardziej zaawansowana metoda, którą stosuje firma Folmi, umożliwia zrealizowanie zarówno jedno-, jak i wielobarwnych nadruków (do 6 wybranych kolorów) w nieco inny sposób. Technika fleksografii, zwana również techniką druku wypukłego lub po prostu druku fleksograficznego, pozwala na wykonanie nadruku nawet na nierównym, bardziej zróżnicowanym podłożu, korzysta bowiem ze specjalistycznych giętkich form drukowych wykonanych z polimerów, oraz ciekłych farb szybkoschnących.

nadruk na workach foliowych

Projektowanie nadruku

Współpracując z konkretnym przedsiębiorstwem w zakresie druku na workach foliowych, klient może oczywiście przygotować projekt samodzielnie. Jeśli sam wie, jak powinna wyglądać grafika i jest w stanie ją zaprojektować, wystarczy, że dostarczy plik w formacie wymaganym przez firmę. Specjaliści Folmi zalecają format minimum PDF lub Corel, jednak szczegóły najlepiej ustalić indywidualnie. Jeśli z kolei klient nie jest w stanie zaprojektować, a nawet zaproponować finalnej wizji nadruku, powinien rozważyć skorzystanie z usług profesjonalistów. Współpracujemy z profesjonalnym studiem graficznym, dzięki czemu możemy zaoferować opcję wykonania dowolnego projektu zgodnie z podstawowymi informacjami przekazanymi przez klienta. Dlatego też jeśli potrzebujesz zrealizować usługę druku na workach lub innych produktach foliowych, a nie jesteś w stanie przygotować projektu samodzielnie – zaufaj profesjonalistom!

Korzyści z nadruku na workach

Dzięki jakościowemu, przyciągającemu wzrok nadrukowi, worki foliowe są nie tylko funkcjonalnym i estetycznym opakowaniem. Pomysłowe wykorzystanie stosunkowo niewielkiej, ale cennej przestrzeni reklamowej powoduje, że stają się również nośnikiem informacji. Konkretny nadruk może zawierać nie tylko nazwę czy logotyp przedsiębiorstwa, ale także dane kontaktowe czy wreszcie przyciągające uwagę hasło reklamowe. Umieszczenie nadruku na workach foliowych może przynieść przedsiębiorcy wiele korzyści – oto niektóre z nich:

  • zadbanie o estetyczną funkcję produktu,
  • odróżnienie się od konkurencji,
  • wzmocnienie wizerunku firmy,
  • pozyskanie nowych klientów.

Wreszcie kolejną praktyczną zaletą nadruków będzie ich trwałość. Oczywiście zależy ona od wielu czynników, chociażby od warunków przechowywania. Dlatego też profesjonalne firmy dysponują specjalistycznymi farbami z rozmaitymi dodatkami, m.in. przeciwko promieniowaniu UV czy też działaniu mrozu. Należy jednak przyjąć, że jeśli przestrzegane są zalecenia producenta dotyczące przechowywania, trwałość nadruków na workach i innych produktach foliowych powinna sięgać nawet kilkunastu miesięcy i więcej.

Rola nadruku w marketingu firmy

Jeśli potraktować worki foliowe z nadrukiem nie tylko jako opakowania, ale także gadżety firmowe, okazuje się, że są one niezwykle tanim i skutecznym narzędziem marketingowym. Uniwersalność produktu sprawia, że przekaz reklamowy trafia do bardzo szerokiego grona odbiorców, co najczęściej przekłada się przede wszystkim na rozpoznawalność przedsiębiorstwa, a w dłuższej perspektywie również na jego osiągi. Warto więc pomyśleć o nadrukach na foliowych workach nie tylko jako upiększeniu opakowania, ale także inwestycji w promocję firmy. Dobrze zaprojektowany nadruk nie tylko bardziej przyciąga uwagę, ale także budzi pozytywne skojarzenia i ułatwia nawiązanie więzi klienta z daną marką.

Skontaktuj się z Folmi – producent worków foliowych chętnie odpowie na twoje pytania i zaproponuje optymalne rozwiązanie dla Twojej firmy!

Więcej na: https://www.folmi.pl/oferta

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top