Stalowa Wola/Nowy most. Na brzegach Sanu w Stalowej Woli trwa budowa największej inwestycji drogowej i mostowej w województwie Podkarpackim.
Prezydent miasta, Lucjusz Nadbereżny, zainaugurował konferencję prasową, podkreślając znaczenie tego projektu.
Marszałek województwa podkarpackiego, Władysław Ortyl, zapewnił, że termin realizacji nie jest zagrożony, a most zostanie oddany do użytku w 2026 roku.
Inwestycja, której koszt wynosi prawie 400 mln zł, jest postrzegana jako kluczowa dla gospodarki regionu.
Zakres inwestycji:
- Most na rzece San oraz rzece Bukowa.
- Trzy wiadukty drogowe i pięć przepustów.
- Długość mostu: 1760 metrów – najdłuższy most na Podkarpaciu w sieci dróg wojewódzkich.
- Konstrukcja wantowa z dwoma pylonami w technologii extradosed, łącząca cechy mostu podwieszanego i belkowego sprężonego.
- Cztery sekcje: estakada południowa, most główny, estakada dojazdowa, estakada północna.
Rozbudowa DW 855:
- Budowa i rozbudowa odcinka o długości 4,6 km.
Technologia Budowy:
- Technologia MSS (Movable Scaffolding System): rzadko stosowana w Polsce metoda szalunku przejezdnego, umożliwiająca przesuwanie deskowania wzdłuż osi obiektu z podpory na podporę.
Materiały:
- Ponad 40 tysięcy m³ betonu.
- 7 tysięcy ton stali zbrojeniowej.
- Pale prefabrykowane o łącznej długości około 20 km.
Znaczenie Inwestycji:
- Przeprawa mostowa łączy Stalową Wolę z gminą Pysznica, wyznaczając nową trasę drogi wojewódzkiej biegnącej do Zaklikowa.
Projekt jest realizowany w ramach rządowego programu “Mosty dla Regionów” z dofinansowaniem 300 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Inwestycja w nowy most w Stalowej Woli, realizowana przez firmę STRABAG, to strategiczny projekt infrastrukturalny dla województwa Podkarpackiego, mający na celu poprawę połączeń drogowych i wspieranie rozwoju gospodarczego regionu.
Koszt budowy drogi i mostu to prawie 380 milionów złotych.