Łańcut/Nowy tunel. Od piątku, 19 lipca, można już korzystać z tunelu na drodze wojewódzkiej 877, biegnącego pod linią kolejową nr 91.
Dzięki temu nowemu rozwiązaniu odcinek ten będzie można pokonać szybciej, bezpieczniej i, co najważniejsze, bez korków.
Na budowę tunelu samorząd województwa przeznaczył ponad 40 mln złotych, a reszta środków pochodzi od partnerów projektu.
Budowa tunelu to część większej inwestycji, której celem jest likwidacja przejazdu kolejowego w Łańcucie, gdzie ruch samochodowy będzie odbywał się wyłącznie tunelem. Mimo uruchomienia tunelu, prace budowlane oraz wykończeniowe i porządkowe będą kontynuowane, a zakończenie projektu planowane jest na wrzesień tego roku.
Uruchomiliśmy tunel najszybciej, jak to było możliwe, mając na uwadze kierowców, którzy w tym miejscu stali w korkach. Przejazd pod linią kolejową poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżowania drogą wojewódzką, a co najważniejsze, skróci czas dojazdu do centrum Łańcuta – mówi Piotr Miąso, dyrektor PZDW.
Zadanie „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 Naklik – Leżajsk – Szklary wraz z budową wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego pod linią kolejową nr 91 w Łańcucie” realizuje Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a wykonawcą jest firma INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o.
Całkowita wartość projektu wynosi 59 710 970,25 zł.
Finansowanie inwestycji:
- Budżet Województwa Podkarpackiego: 40 058 192,59 zł
- PKP PLK S.A. (środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020): 17 652 777,66 zł
- Budżety samorządów: Powiatu Łańcuckiego, Miasta Łańcut oraz gmin Łańcut, Czarna, Żołynia, Białobrzegi i Rakszawa – łącznie 2 000 000,00 zł.