Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska będzie współfinansowana z pieniędzy unijnych. Całkowity koszt inwestycji to niemal 300 mln zł, z tej kwoty unijne dofinansowanie to ponad 194,1 mln zł.
W piątek w Stalowej Woli podpisano umowę na dofinansowanie budowy obwodnicy z budżetu UE.
Obecny na uroczystości wiceminister infrastruktury Rafał Weber podkreślił, że inwestycja będzie mała duże znaczenie nie tylko dla mieszkańców Stalowej Woli i Niska, ale także dla połączeń komunikacyjnych w regionie. „Inwestycja będzie dofinansowana z budżetu UE” – dodał.
Zaznaczył, że w tej perspektywie unijnej z programu Infrastruktura i Środowisko ponad sto dużych inwestycji zostało już dofinansowanych z budżetu UE. „To dowód, że obecny rząd i wszystkie instytucje, które w imieniu rządu prowadzą inwestycje publiczne, bardzo sprawnie je realizują. I bardzo skutecznie pozyskują środki europejskiej” – powiedział Weber.
Wiceminister zapowiedział również, że rząd stara się, by również odcinki budowanej trasy Via Carpatia uzyskały unijne dofinansowanie. Zdaniem Webera „jest ogromna nadzieja”, że obwodnica Stalowej Woli i Niska będzie oddana jeszcze w tym roku.
Jak podała GDDKiA, budowa obwodnicy jest zaawansowana w 80-proc. Zakończenie prac planowane jest na maj przyszłego roku. Obwodnica ma być częścią drogi krajowej nr 77 i będzie miała ponad 15 km długości. Rozpoczyna się w Stalowej Woli od skrzyżowania Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z budowaną drogą ekspresową S19 na terenie Niska.
Obwodnica realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że wykonawca, czyli konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, opracował m.in. dokumentację projektową i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). (PAP)