Inwestycje

Odcinek S19 Rzeszów-Babica wykona konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construccion

Odcinek S19 Rzeszów-Babica wykona konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construccion

Oferta konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construccion o wartości 2,23 mld zł została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica.

Jak poinformowała w piątek rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, teraz dokumenty przetargowe zostaną przesłane do tzw. kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

„Jeśli nie zostaną złożone odwołania, a kontrola zakończy się bez uwag, niezwłocznie wezwiemy wykonawcę do przedłożenia gwarancji należytego wykonania umowy i podpiszemy umowę” – dodała.

W przetargu wpłynęło w sumie sześć ofert. Najniższą ofertę złożyła firm China Harbour Engineering Company LTD – na niemal 1,2 mld zł. Najwyższą zaś ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem Porr – ponad niemal 3,2 mld zł.

Jak wyjaśniła Rarus, chińska oferta została odrzucona z powodu rażąco niskiej ceny. „Oferta Mostostalu była druga w kolejności jeśli chodzi o cenę” – zaznaczyła.

Odcinek Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie „projektuj – buduj”; co oznacza, że wykonawca będzie miał możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025.

Odcinek będzie miał ponad 10 km długości, w ramach jego budowy powstanie też m.in. tunel o długości ok. 2 km, pięć estakad, dwa wiaduktów nad S19 oraz trzy przejścia dla zwierząt i jeden przejazd pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica.

Na zrealizowanie zadania wykonawca będzie miał 54 miesiące – 21 miesięcy na projektowanie i 33 miesiące na roboty budowlane.

Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy jest częścią dużego zadania, jakim jest realizacja międzynarodowej trasy Via Carpatia. Obecnie na Podkarpaciu powstaje ponad 54 km S19, a kolejne 85 km jest w przygotowaniu. Natomiast kierowcy mogą korzystać już z ponad 30 km tej trasy na odcinku od Sokołowa Małopolskiego do Rzeszowa.

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo ok. 169 km.

S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ – południe we wschodniej części kraju. Ma przebiegać od przejścia z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku. Ma być też częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia, która będzie przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.

Jak zaznaczyła Rarus, w 2022 r. Rzeszów zyska połączenie drogą ekspresową S19 nie tylko z Lublinem, ale również z Warszawą za sprawą S17.

„Tym samym stolica woj. podkarpackiego zyska nowe, komfortowe i bezpieczne połączenie drogowe ze stolicą Polski. Trasę o długości ok. 300 km łączącą przedmieścia Rzeszowa i Warszawy, pokonamy samochodem osobowym w czasie poniżej trzech godzin” – podkreśliła.

Trasa przez Lublin zastąpi dotychczasowy szlak prowadzący z Warszawy przez Radom, Opatów i Kolbuszową do Rzeszowa, czyli drogę krajową nr 9. (PAP)

 

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top