Mielec/Padew Narodowa. Ponad 106 milionów złotych kosztowała rewitalizacja 18-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 25 Mielec – Padew Narodowa.
Po 13 latach przerwy przywrócono tam połączenia pasażerskie. Od poniedziałku do piątku w obie strony kursują 4 pociągi.
Oprócz przebudowy toru kolejowego, zmodernizowana została stacja Chorzelów oraz przystanki Jaślany i Tuszów Narodowy, przebudowano też 12 przejazdów kolejowych.
Niebawem do użytku oddany zostanie nowy wiadukt drogowy nad linią kolejową i drogą wojewódzką Mielec – Tarnobrzeg.
Marszałek Władysław Ortyl podkreślił, że zmodernizowana trasa będzie miała duże znaczenie dla rozwoju tej części regionu. Przewiduje się, że prace na linii 25, która prowadzi z Dębicy do Łodzi będą kontynuowane i dzięki temu Podkarpacie otrzyma połączenie kolejowe z centralną Polską.
Zdaniem Tomasza Poręby, posła do Parlamentu Europejskiego, to bardzo ważna inwestycja, która oprócz znaczenia gospodarczego dla naszego regionu ma również wymiar ekologiczny.
Rewitalizacja trasy Mielec – Padew Narodowa jest częścią największego programu inwestycyjnego w historii Krajowego Programu Kolejowego.
– Obecnie na Podkarpaciu wykonano już prawie 90 procent remontów zakładanych w tym programie – poinformował Mateusz Wanat, dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe.
źródło: PR Rzeszów