Poradnik

Polityka cenowa – czyli ile ma kosztować dany produkt?

polityka cenowa cena produkt jak ustalić

Skąd taka cena produktu, a nie inna? Dlaczego taka rzecz kosztuje tyle, a nie więcej lub mniej? Tak naprawdę za wszystko odpowiedzialna jest polityka cenowa, a więc ustalony przez konkretną firmę zbiór zasad, jaki jest niezbędny podczas ustalania cen produktów. W odróżnieniu do strategii cenowej, taka polityka stanowi zbiór wytycznych, jakie są niezbędne, by mogła być utworzona strategia cenowa. Wyróżnia się wiele rodzajów polityki cenowej. Mogą to więc być: wysokie lub niskie ceny, polityka zorientowana na konkurencję czy na koszty.

Jakie elementy powinny być brane pod uwagę przy ustalaniu polityki cenowej?

Ustalając odpowiednią politykę cenową, pod uwagę należy wziąć kilka kluczowych elementów, w tym między innymi klientów, którzy kupują w danym miejscu produkty, cele sprzedażowe, konkurencję czy kształtowanie się popytu na produkty. Każda z tych kwestii jest niezwykle ważna i w każdym przypadku taka polityka cenowa, a więc jej warunki będą wyglądać zupełnie inaczej. I tak, zupełnie inaczej toczone są działania, gdy klientami sklepu są tylko kobiety, inaczej, gdy osoby około 30 roku życia, a jeszcze inaczej, gdy są to seniorzy. Podobnie sprawa wygląda, jeśli chodzi o to, czy sprzedawany jest produkt, jakiego na rynku jest niewiele, a więc, gdzie konkurencja jest mała, a zupełnie inaczej, gdy w wielu miejscach można go kupić i jako sprzedawca należy udowodnić, że w tym miejscu dokona się właściwego wyboru.

Polityka cenowa – jakie elementy w sobie zawiera?

Polityka cenowa (https://brandly360.com/pl/polityka-cenowa/) powinna skupiać się na kilku zasadniczych elementach, które wpływają na jej całość. I tak pod uwagę należy wziąć między innymi podział produktów na grupy, wytyczne, które są brane pod uwagę, gdy określa się promocje, a także i wyznaczanie spośród asortymentu tak zwanych produktów kluczowych, a więc takich, które zapewniają największy zarobek. Co jeszcze? Na pewno bardzo istotne znaczenie ma także i określenie zasad, a także częstotliwości analiz cen i miejsce promocji produktów.

W świecie e commerce, polityka cenowa wiąże się z działaniami marketingowymi i to odgrywa tutaj tak naprawdę zasadniczą rolę. Oczywiście pod uwagę bierze się w tym i działania własnej firmy, ale i działania konkurencji, mając do tego odpowiednie porównanie. Jeśli więc skuteczna sprzedaż przynosząca satysfakcję i zysk, to jak najbardziej warto postawić na dobrze poprowadzoną politykę cenową.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top