Zakończyły się prace na linii kolejowej nr 101 Munina – Hrebenne łączącej Podkarpacie z Lubelszczyzną. Na trasę powróciły pociągi. Efektem inwestycji są sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże.
W ramach prac Polskie Linie Kolejowe wybudowały most nad Lubaczówką w Nowej Grobli. Nowa przeprawa zastąpiła konstrukcję z 1949 r.
Wyremontowano także stalowy most w Lubaczowie nad rzeką Sołotwą oraz inne mosty i przepusty.
Zmodernizowano również tor na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Prace pozwoliły zlikwidować ograniczenia prędkości.
Sprawniejszy będzie też transport towarów m.in. do zakładów w Surochowie oraz do przejścia granicznego w Werchracie.
Na inwestycję przeznaczono 31 milionów zł ze środków własnych PKP PLK.
Linia Munina – Hrebenne jest jedną z trzech tras kolejowych łączących województwa podkarpackie i lubelskie, ma 83 km. To trasa dawnej Kolei Jarosławsko-Sokalskiej.
Pierwszy pociąg z Jarosławia do Sokala przez Muninę-Lubaczów-Hrebenne i Rawę Ruską przejechał 6 czerwca 1884 r. Po II wojnie światowej wybudowano odcinek Werchrata-Hrebenne.
Wykonawcą prac na zlecenie PKP PLK było Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o.o.
źródło: PR Rzeszów