Inwestycje

Przebudowa dk 28 (obwodnicy) w Krośnie zakończona

krosno obwodnica dk28 przebudowa
fot. krosno.pl

W Krośnie zakończyła się przebudowa biegnącego przez miasto odcinka (obwodnicy) drogi krajowej nr 28 (dk 28). Inwestycja, która kosztowała 54 mln zł, trwała prawie dwa lata. 36 mln zł pochodziło ze środków rządowych, a pozostałe wygospodarował samorząd.

W piątek z udziałem m.in. wiceministra infrastruktury Rafała Webera i władz samorządowych Krosna inwestycje przekazano do użytku.

Jak zaznaczył wiceminister Weber, istotnym elementem działania resortu infrastruktury jest „wspieranie samorządowców w tym, aby usprawniali, poprawiali układy komunikacyjne wewnątrz miast”.

„Właśnie z taką radykalną poprawą układu komunikacyjnego mamy do czynienia w Krośnie. Cieszę się z tego faktu, że ministerstwo infrastruktury środkami rządowymi mogło wesprzeć to wielkie przedsięwzięcie polegające na przebudowie drogi krajowej nr 28, która jest w zarządzie administracyjnym miasta Krosna” – mówił Weber.

Dodał, że „polskie państwo w maksymalny sposób wspiera inwestycje samorządowe”. „Dostrzega problemy na drogach samorządowych i robi wszystko, aby je wspólnie z samorządami rozwiązywać” – zauważył.

Podkreślił, że dzięki inwestycji poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego. „Cel zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim tym, którzy przejeżdżają przez Krosno odcinkiem dk 28 został osiągnięty” – powiedział Weber.

Wiceminister przypomniał, że jego resort „cyklicznie, corocznie wspiera samorządowców w tym, aby poprawiać jakość komunikacyjną gmin, powiatów, województw”. Do samorządowców zaapelował, „aby aplikować o kolejne środki finansowe”.

Jak poinformował wiceprezydent Krosna Tomasz Soliński, „w ramach inwestycji dobudowano nową jezdnię wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi”. Wymieniono nawierzchnie na całym odcinku, wykonano nowe węzły komunikujące tereny przemysłowe z mieszkaniowymi. „Inwestycja znacząco podniosła dostępność dla mieszkańców, przedsiębiorców i bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego” – stwierdził.

Najtrudniejszym i czasochłonnym elementem inwestycji był wiadukt drogowy na linią kolejową. Dodatkowo powstały drogi zbiorcze, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, ekrany dźwiękochłonne oraz nowoczesne oświetlenie.

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top