Inwestycje

Przejazd pod torami w ciągu ul. Batorego w Rzeszowie jest już otwarty

rzeszów batorego przejazd pod torami
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Rzeszów. Od wtorku kierowcy mogą już korzystać z nowego przejazdu pod torami w ciągu ul. Batorego w Rzeszowie.

Dzięki tej inwestycji połączone zostały północne i południowe dzielnice stolicy Podkarpacia. Przejazd wraz z innymi inwestycjami kosztował prawie 54 mln zł.

Jak poinformował we wtorek prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek, budowa nowego przejazdu była częścią większej inwestycji, która obejmowała zasięgiem bardzo duży teren.

Zakres tego zadania był potężny. Przebudowywany był układ drogowy w części śródmieścia sąsiadującej z głównym dworcem kolejowym oraz na os. 1000-lecia. Prace prowadzone były również m.in. na ul. Batorego, Siemieńskiego, Styki, Żółkiewskiego, Głowackiego. Przebudowane zostały wszystkie instalacje, m.in. wodociągowa, kanalizacyjna. Koszt tego zadania także był potężny – ostatecznie wydana została kwota blisko 54 mln zł” – podał Fijołek.

Głównym celem inwestycji była poprawa komunikacji pomiędzy północną a południową częścią Rzeszowa.

Dotychczasowy przejazd pod torami na ul. Batorego był wąski i obowiązywał tam ruch wahadłowy. Nowy przejazd jest szeroki, a ruch odbywa się równocześnie w obydwu kierunkach.

Zdaniem prezydenta Rzeszowa dzięki takiemu rozwiązaniu odciążone zostaną inne ulice śródmieścia, m.in. Piłsudskiego, Cieplińskiego, a także wiadukt Tarnobrzeski.

W ramach zadania, oprócz nowego przejazdu, wybudowane zostało m.in. trzywlotowe rondo dwupasowe na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego oraz rozbudowana została ul. Głowackiego. Przebudowany i poszerzony został też most na potoku Przyrwa w ciągu ul. Siemieńskiego.

Rozbudowana zostały również ulice Fredry i Orzeszkowej, przebudowano skrzyżowania z ul. Śniadeckich wraz z chodnikami. Pomiędzy ul. Śniadeckich a Orzeszkowej powstało nowe połączenie wraz z miejscami postojowymi po obu stronach drogi. Przebudowane zostało także skrzyżowanie ul. Styki z ul. Kopczyńskiego.

W ramach inwestycji rozbudowana została również ul. Żółkiewskiego, po obu stronach ulicy powstały chodniki, a po jednej – ścieżka rowerowa.

Natomiast ul. Siemieńskiego przebudowano na odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Maczka. Została poszerzona do trzech pasów ruchu, po stronie wschodniej powstał ciąg pieszo-rowerowy oraz nowa zatoka autobusowa, a po zachodniej rozbudowano chodnik.

Ponadto m.in. wzmocniono nawierzchnie istniejących ulic, wybudowano i przebudowano ich odwodnienia, wybudowano przepompownię wód opadowo-roztopowych oraz gruntowych, wybudowano i przebudowano oświetlenie, sieci wodociągowe, kanalizacje sanitarną i deszczową, gazociągi, sieci ciepłownicze.

Na skrzyżowaniu ulic Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego powstała sygnalizacja świetlna.

Kierowcy od wtorku mogą korzystać z nowego przejazdu i wyremontowanych dróg, jednak wykonawca tego zadania – firma Strabag – na całkowite zakończenie prac ma czas do 16 grudnia br.

Do wykonania pozostały drobne prace, takie jak np. dokończenie układania nawierzchni chodników, malowanie ścian wiaduktu kolejowego oraz ścian murów oporowych, montaż słupów oświetleniowych po północnej stronie ul. Żółkiewskiego.

Inwestycja była dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej. (PAP)

rzeszów batorego przejazd pod torami

fot. Mariusz Piątkiewicz

rzeszów batorego przejazd pod torami

fot. Mariusz Piątkiewicz

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top