Podkarpacki Park Biznesowy/Jasionka. Niespełna 14 mln zł kosztowała budowa Podkarpackiego Parku Biznesowego (PPB) w Jasionce k. Rzeszowa.
Obiekt, który wybudowała Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego (RARR), znajduje się w pobliżu lotniska.
Jak poinformował dyrektor Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego „Aeropolis”, którym też zarządza RARR, Tadeusz Siemek, zainteresowanie wynajęciem powierzchni w PPB jest bardzo duże.
„Zgłoszenia obejmują już ok. 90 proc. powierzchni Podkarpackiego Parku Biznesowego. Wnioski wciąż do nas spływają, a my zapraszamy do ich składania. Prowadzeniem działalności zainteresowane są firmy z obszaru nowych technologii, które w Aeropolis są preferowane, m.in. z branży lotniczej i motoryzacyjnej” – dodał.
PPB to, jak podkreśla RARR, inwestycja, która dopełnia ofertę Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego „Aeropolis”.
W 4-kondygnacyjnym budynku przygotowano prawie 2700 mkw. powierzchni do prowadzenia działalności gospodarczej i spotkań biznesowych dla przedsiębiorców i inwestorów.
Na parterze znajduje się część usługowa, powyżej jest 21 biur, liczących od 10 do 200 mkw. Największe to przestronne pomieszczenia typu open space, które najemcy urządzają zgodnie ze swoimi potrzebami.
W standardzie jest klimatyzacja, szybkie łącze internetowe i system kontroli dostępu. Obiekt ma monitoring, jest też 24-godzinna ochrona i obsługa recepcyjna. Do dyspozycji najemców pozostaje również sala spotkań.
W obiekcie znajduje się winda i ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością – nie ma tu barier architektonicznych dla wózków, na korytarzach położono specjalne płytki ułatwiające poruszanie się osobom niedowidzącym, w łatwo dostępnych miejscach zamontowano tablice informacyjne z opisami w języku Braille’a. Przed budynkiem jest ponad 50 bezpłatnych miejsc parkingowych.
Firmy zainteresowane najmem powierzchni w PPB przed podpisaniem umowy muszą uzyskać akceptację komisji powołanej przez Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego.
Jak podkreślił Siemek, obecnie RARR jest na etapie negocjacji i podpisywania umów. „Do biur można wejść od razu, wstawiając biurko i komputer, ale część firm chce je dostosowywać do specyfiki swojej działalności – dzielić przestrzenie biurowe na mniejsze pomieszczenia, wprowadzać dodatkowe zabezpieczenia, niezależne karty wejść itp.” – powiedział.
Pierwsza umowa została już podpisana i dotyczy organizacji restauracji. Znajduje się ona na parterze budynku i wejście do niej jest bezpośrednio z zewnątrz.
Budynek jest częściowo zasilany z instalacji fotowoltaicznej. Jego budowa kosztowała niespełna 14 mln zł. Połowę tej kwoty stanowi dofinansowanie, które RARR pozyskała z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego na lata 2014-2020.
(PAP)