Poradnik

Rebranding – co ma wspólnego z pieczątkami firmowymi

rebranding pieczątka firmowa

Rebranding jest modnym określeniem, które wiele osób myli z liftingiem logo. Dużo mówi się o nim w telewizji, w mediach społecznościowych, podkreślając znaczenie brandingu, czyli budowania świadomości marki. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym naprawdę jest, jak przeprowadzić go w swojej firmie i co mają z tym wspólnego pieczątki firmowe, po prostu czytaj dalej.

Rebranding – co to?

Definicja rebrandingu określa go jako proces transformacji wszystkich elementów marki, takich jak oferowane produkty, usługi, jakość obsługi, a nawet sposób komunikacji, w tym wygląd logo i pieczątek używanych w firmie, w celu osiągnięcia lepszej pozycji na rynku. Oznacza to, że lekki lifting, zmiana logo, nie jest nazywana rebrandingiem marki, a jedynie zmianą identyfikacji wizualnej.

W tym miejscu warto jeszcze wyjaśnić, czym jest branding, od którego powstało słowo rebranding. Jest to zbiór marketingowych metod stosowanych w kreowaniu marki i utrwalaniu świadomości jej istnienia u konsumentów. Sam brand to nic innego jak produkt lub usługa, która wyróżnia się na tle innych, konkurencyjnych marek.

Każdy rebranding firmy składa się modelowo z czterech etapów. Pierwszym z nich jest opracowanie nowej strategii marki w oparciu o badania rynkowe i konsumenckie. Następnie projektuje się nową identyfikację marki, a więc jest to rebranding logo i innych graficznych elementów. Kolejny krokiem jest implementacja zmian we wszystkich kanałach komunikacyjnych z klientem. Ostatni etap zawiera zakomunikowanie zmian wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Jakie są korzyści rebrandingu?

● Poprawa wizerunku marki,

● Zwiększenie satysfakcji klientów,

● Zasygnalizowanie zmian w organizacji,

● Zwiększenie wartości marki,

● Oszczędności związane z unifikowaniem marek w ramach grupy,

● Zwiększenie obrotów i marży,

● Poprawa kultury organizacyjnej.

Rebranding wiąże się z koniecznością wymiany wszystkich oznakowań, jakimi posługiwała się firma na publikacjach, pojazdach itd. Dotyczy to także wymiany pieczątki firmowej na nową, której treść, jakość i logotyp odpowiadają nowym założeniom marki.

Rebranding firmy – czy jest ci potrzebny?

Rebranding logo i całej firmy nie zaczyna się w obszarze marketingu, gdyż powodem są najczęściej różne potrzeby biznesowe, które należy sobie uświadomić. Dlatego zanim zajmiesz się wymianą pieczątek firmowych i innych elementów, zastanów się nad tym, czy chcesz zmienić grupę docelową, kierując swoje produkty i usługi do młodszych lub starszych przedstawicieli, a może do większych firm? Przyczyną rebrandingu może być także fuzja dwóch firm lub np. zmiana sytuacji gospodarczej, jaka miała miejsce u wielu podmiotów podczas pandemii. Takie działania przeprowadza się także w momencie wprowadzenia nowego produktu, który zmieni postrzeganie firmy oraz wtedy, gdy chcesz pozycjonować ją w nowy sposób, np. jako ekologiczną.

rebranding pieczątka firmowa

Jak przeprowadzić rebranding marki w pigułce

Znasz kroki rebrandingu, które opisaliśmy wcześniej, ale wymagają one lekkiego rozwinięcia. Gdy zdefiniowałeś już potrzebę rebrandingu, najwyższa pora dokładnie przemyśleć koszty. Im większa firma, marka i więcej narzędzi komunikacji, tym zazwyczaj większe koszty całego procesu. Warto opracować plan finansowy zmian, by mieć pewność, że jesteś w stanie je unieść, zanim podejmiesz dalsze działania.

Jaki będzie następny krok? Zacznij od odpowiedzenia sobie na pytania, do kogo jest adresowana komunikacja, jaki będzie główny przekaz, co wyróżnia markę i inne pytania z procesu budowania strategii komunikacji. Jest to bardzo rozległy temat, dlatego tylko sygnalizujemy potrzebę działań.

Gdy będziesz gotowy pod kątem merytorycznym, możesz przejść do kwestii wizualnej. Wiele osób zastanawia się nad tym, czy konieczny jest rebranding logo. Nie istnieje jedna odpowiedź na to pytanie – jeśli wcześniej udało się stworzyć uniwersalny znak, który nadal oddaje osobowość marki i nadchodzące zmiany, nie ma sensu jego modyfikacji. Często firmy decydujące się na rebranding dokonują tzw. liftingu logo – zmieniają krój pisma, kolorystykę główną lub pomocniczą, stylistykę. Rebranding jest doskonałym momentem na stworzenie księgi znaku i specyfikacji graficznych, jeśli do tej pory nie funkcjonowały w twojej firmie.

Gdy wszystkie elementy są gotowe, najwyższa pora zakomunikować rebranding swoim klientom.

Pieczątka firmowa w rebrandingu – przydatny element marketingowy

Pieczątka firmowa ma duży wpływ na postrzeganie całej firmy. Wykorzystaj ją do umieszczenia nowego logotypu, by mogła zadziałać jako element marketingowy lub przygotuj kilka stempli, które będą zawierały zupełnie inne dane – np. nazwę firmy i adres strony www, by klienci dowiedzieli się, że marka stawia teraz na sprzedaż internetową.

Ciekawym pomysłem jest tzw. pieczątka sucha, która nadaje ekskluzywności – rozważ ją, jeśli chcesz promować się jako bardziej luksusowa marka. Wiele firm posiada pieczątki specjalne, używane przez pracowników np. na etapie pakowania produktów, które także pomogą przedstawić nowy brand i lepiej wpisać się w pamięć klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o roli pieczątki i poznać kilka metod, jak wykorzystać ją w marketingu, zajrzyj koniecznie na nasz blog.

Pomimo tego, że pieczątka firmowa nie jest elementem wymaganym przez prawo, stanowi ona świadectwo wiarygodności i nadaje moc prawną dokumentom. Dodatkowo to:

● oszczędność czasu pracowników,

● większa wiarygodność firmy, która jest uważa za godną zaufania,

● doskonała reklama,

● ułatwienie kontaktu z firmą.

rebranding pieczątka firmowa

Rebranding czas zacząć

Wiesz już, że potrzebujesz rebrandingu firmy? Zacznij od opracowania odpowiedniej strategii, a dopiero później pomyśl o zmianie logo i wymianie pieczątek firmowych. Jeśli twoja firma nie potrzebuje dużych zmian, zawsze możesz zdecydować się na lifting znaku oraz innych materiałów wizualnych – niesie to za sobą z pewnością mniejsze koszty.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

To Top