Recykling ma na celu maksymalne wykorzystanie surowców i ograniczenie odpadów. Na co dzień spotykamy się z nim w kontekście ochrony środowiska, warto jednak zainteresować się tym zjawiskiem również w temacie… pozycjonowania stron i content marketingu! Sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać stare treści ze swojej witryny.
Content marketing z recyklingu, czyli ponowne wykorzystanie treści
Recyklingowanie contentu to nic innego, jak ponowne wykorzystanie treści, które w przeszłości opublikowane zostały na Twojej stronie www. Bardzo prawdopodobne, że od czasu, kiedy je stworzyłeś, wiele się zmieniło – zarówno na gruncie Twojej wiedzy, przemyśleń i doświadczeń, jak i pod względem wykorzystanych danych, aktualnych badań czy osiągnieć dziedziny, w której się obracasz. Wykorzystaj to! Tchnij świeżą energię w swoje treści – z korzyścią dla SEO i content marketingu witryny.
Ważne!
Recycling content, pomimo tego, że zakłada ponowne użycie tych samych treści, w żadnym wypadku nie oznacza ich duplikacji. Unikaj powielania tekstu, ponieważ Google bardzo surowo może ukarać Cię za każdy duplicate content – znacznym obniżeniem pozycji w wyszukiwarce.
Content marketing odnawialny – jak to zrobić?
Istnieje wiele sposobów na recykling treści – od uaktualnienia tekstów o nowe fakty, przez udoskonalenie ich pod kątem językowym, aż po poprawienie ich wartości dla SEO, czyli pozycjonowania strony. Każde z tych działań będzie wartościowe i prawdopodobnie dużo mniej czasochłonne, niż tworzenie nowych wpisów czy artykułów.
Jak recyklingować treści na stronie? Oto nasze propozycje:
- Rozbudowanie tekstu – dodaj nowe fragmenty do istniejących treści. Być może masz kolejne przemyślenia, które warto dodać do istniejących? Może znasz inne przykłady dla opisywanego zjawiska? Twoje doświadczenie zwiększyło się i pozwala na podzielenie się większą ilością wiedzy?
- Uaktualnienie tekstu – dodaj nowe dane, opisz nowe fakty lub opublikuj badania, które pojawiły się w opisywanym temacie.
- SEO – dodaj nowe frazy, sprawdź, czy tekst spełnia aktualne wymagania Google (czy słowa kluczowe pojawiają się w sposób naturalny, czy ich zagęszczenie nie jest zbyt duże).
- Czytelność – zastanów się, czy możesz zmienić formę tekstu na bardziej przystępną. Być może uda Ci się rozbić długie bloki tekstu i zamienić je na przejrzyste listy?
- Ukłon w stronę czytelników – aktualizuj najpopularniejsze teksty na swojej stronie, przypominając o sobie stałym odbiorcom i umożliwiając nowym czytelnikom dotarcie do starszych treści.
Jak widzisz, istnieje wiele możliwości, aby tchnąć nowe życie w stare treści na stronie. Wystarczy, że wybierzesz teksty, które nadają się do recyklingu, a następnie wykorzystasz nasz wskazówki.
Recykling treści to ważne narzędzie w rękach content marketingu oraz pozycjonowania stron. Jeżeli nie chcesz przeprowadzać go samodzielnie, skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji marketingowej – pod adresem https://adcookie.pl znajdziesz wiele wartościowych porad oraz specjalistów, którzy zadbają o SEO i wizerunek Twojej witryny.
Materiał zewnętrzny