Poradnik

Rezerwacja online w hotelu – dlaczego hotele powinny w to inwestować?

Rezerwacja online w hotelu - dlaczego hotele powinny w to inwestować? 1

Współczesne czasy i rozwój Internetu dyktują pewne sposoby postępowania, by osiągnąć powodzenie. Kluczem do sukcesu każdego hotelu jest obecnie posiadanie własnego systemu rezerwacyjnego, dzięki któremu goście pozyskiwani są bezpośrednio lub korzystanie z portali bookingowych, będących pośrednikiem pomiędzy hotelem a klientem.

Skąd wzrost zainteresowania rezerwacjami internetowymi?

Przede wszystkim wpływ na to ma obecny trend zamawiania wszystkiego przez Internet. Podyktowane jest to zapewne stylem życia, gdyż tak jest zdecydowanie łatwiej i szybciej, wszystko mamy na wyciągnięcie ręki i widzimy czarno na białym. Potwierdzenie rezerwacji otrzymujemy natychmiastowo, bez konieczności kontaktu z recepcją hotelu, a wszystkie informacje i parametry obiektu mamy czytelnie przedstawione na stronie rezerwacyjnej.

system rezerwacyjny online w hotelu

Hotel Rzeszów Grand – System rezerwacyjny

Po drugie powstało wiele portali rezerwacyjnych, które nie tylko są rzetelnym centrum informacji o ach w danym regionie, ale również wyświetlają poszczególne ceny oferowanych przez nie pokoi. Potencjalni goście mają więc w jednym miejscu obszerny pogląd branży hotelarskiej w wybranym mieście.

I po trzecie, ludzie więcej i chętniej korzystają z obiektów hotelarskich. Polepszająca się z roku na rok sytuacja ekonomiczna Polaków sprawia, iż coraz więcej osób stać na różnorakie wyjazdy a tym samym trudniej o hotel czy inne miejsce noclegowe, gdy o jego znalezienie i rezerwację nie zadbamy odpowiednio wcześniej. Jeszcze kilka lat temu nie było z tym problemu, nocleg w każdym miejscu można było znaleźć na bieżąco a dziś bezpieczniej jest zrobić rezerwację i mieć pewność, że nie „zostanie się na lodzie”.

Dlaczego warto inwestować w systemy rezerwacji online?

Bo na pytanie czy warto, odpowiedź jest bardzo prosta- skoro coraz więcej osób jest zainteresowana i chętnie korzysta z takich rozwiązań, to jak najbardziej tak! W końcu to hotel jest dla klienta a nie odwrotnie. Konieczna jest więc odpowiedź na potrzeby potencjalnych gości, jeśli chcemy, by nasz hotel nie pozostał w tyle za pozostałymi. Posiadanie systemu rezerwacyjnego jest bowiem w dzisiejszych czasach jednym z wyznaczników standardu obiektu.

Komfort rezerwacji jest obecnie jednym z najważniejszych czynników wyboru danego hotelu. Dlatego tak ważne jest posiadanie systemu rezerwacji na stronie internetowej hotelu- z tego rozwiązania korzystają osoby, które dany obiekt znają bo korzystali z niego już wcześniej; osoby z polecenia, czyli takie, którym hotel zarekomendowała druga osoba i ci, którzy poprzez wyszukiwarkę internetową znaleźli hotel i zdecydowali się na jego wybór.

Ponadto każdy szanujący się hotel powinien znajdować się w bazie największych i najpopularniejszych portali rezerwacyjnych. Zgodnie ze statystykami bowiem, jest to obecnie najchętniej wykorzystywany przez klientów sposób wyszukiwania i korzystania z ofert. Nic w tym zresztą dziwnego, gdyż to dzięki nim przy minimum poświęconego czasu, otrzymuje się maksimum informacji- po wyborze miejscowości i określeniu daty pobytu automatycznie zaproponuje najlepszy dostępny hotel, pokaże możliwe pokoje, promocje lub rabaty oraz opcje dodatkowe. Jednocześnie może od razu sfinalizować transakcję i otrzymać potwierdzenie, dzięki modułowi transakcji elektronicznej. Jest to duży plus zarówno dla klienta, który ma pewność dokonania rezerwacji i gwarancję niezmienności jej warunków, jak i hotelu, gdyż płatność z góry jest potwierdzeniem przybycia gości i pewnym zabezpieczeniem.

Czy warto inwestować w rezerwacje online?

Zarówno stworzenie systemu rezerwacji online na stronie internetowej hotelu, jak i jego obecność na portalach rezerwacyjnych generuje pewne koszty, jednak szybko się one zwrócą, gdyż dzięki tym rozwiązaniom pozyskamy co najmniej kilku gości miesięcznie dodatkowo. Pamiętajmy, że biznes hotelarski w Polsce rośnie w bardzo szybkim tempie bo ma ku temu odpowiednie warunki i bazuje coraz częściej przede wszystkim na rozwiązaniach online. Posiadanie możliwości rezerwacji online to idealny sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej naszego hotelu, gdyż goście hotelowi wybierają te obiekty, które potrafią skuteczniej zaistnieć i sprzedać się na rynku.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top