Inwestycje

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg: 214 wniosków na budowę, przebudowę i remont ponad 225 km dróg

rządowy fundusz rozwoju dróg rfrd podkarpackie

Podkarpackie samorządy złożyły łącznie 214 wniosków na budowę, przebudowę i remont ponad 225 km dróg w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD) – poinformowała w środę w Rzeszowie na konferencji prasowej wojewoda podkarpacka Ewa Leniart.

W przyszłym roku Podkarpacie będzie miało do wydania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg ponad 161 mln zł.

Jak powiedziała na środowej konferencji prasowej wojewoda Ewa Leniart, samorządy z Podkarpacia złożyły w sumie 214 wniosków na lokalne inwestycje drogowe. „Z tej liczby wniosków gminnych jest 165 oraz 49 wniosków powiatowych” – dodała. Przekazała, że wnioski dotyczą budowy, przebudowy i remontu ponad 225 km dróg w regionie.

W ramach RFRD środki przekazywane są na zasadach konkursowych. Złożone w tym naborze wnioski oceniać będzie komisja, która ma czas do 22 listopada br., aby ustalić listę wniosków priorytetowych. Lista przesłana będzie do Ministerstwa Infrastruktury. W naborze każda gmina mogła złożyć dwa wnioski, natomiast powiat oraz miasto na prawach powiatu – trzy wnioski.

Jak przekazał obecny na konferencji dyr. wydziału infrastruktury w urzędzie wojewódzkim w Rzeszowie Krzysztof Sopel, samorządy mogą liczyć na dofinansowanie w wysokości od 50 proc. do 80 proc. wartości zadania. Wysokość dofinansowania zależy od dochodu samorządu na jednego mieszkańca.

Sopel zaznaczył, że preferowane będą wnioski, które dotyczą inwestycji m.in. na terenach wiejskich, położonych niedaleko granicy państwa. Na dofinansowanie mogą liczyć również drogi, które będą spełniać funkcje obwodnic.

Wojewoda podkarpacka przypomniała, że od 2019 r. zrealizowano i wybrano do realizacji 880 zadań w ramach RFRD, a do regionu trafiło ponad 825 mln zł. „Dało to możliwość rozbudowania i przebudowy łącznie 1152 km dróg i 290 przejść” – powiedziała Leniart.

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg to program, którego celem jest przyspieszenie powstawania nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej na szczeblu lokalnym.

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top