Ponad 800 tys. zł kosztować będzie opracowanie szczegółowej koncepcji budowy wielopoziomowego skrzyżowania ul. Langiewicza z linią kolejową w Rzeszowie.
Dokument ma być gotowy na początku przyszłego roku.
Jak poinformował Artur Gernand z kancelarii prezydenta Rzeszowa, umowa z wykonawcą firmą Sweco Polska została już podpisana.
„Zadaniem firmy będzie opracowanie szczegółowej koncepcji budowy wielopoziomowego skrzyżowania ul. Langiewicza z linią kolejową relacji Rzeszów Główny-Jasło. Dokument da odpowiedź na pytanie dotyczące tego czy na ul. Langiewicza powinien powstać tunel czy też lepszym rozwiązaniem będzie budowa wiaduktu nad torami” – dodał.
Koncepcja ma być gotowa na początku przyszłego roku.
Jak przypomniał Gernand, to nie jedyna w Rzeszowie budowa bezkolizyjnego skrzyżowania przez tory kolejowe. Trwa już projektowanie wiaduktu, który połączy ulice Wyspiańskiego i Hoffmanowej.
„Projektowane połączenie drogowe będzie rozpoczynać się w rejonie skrzyżowania ulic Wyspiańskiego i Bohaterów. Od tego miejsca rozpocznie się budowa ul. Wyspiańskiego nowym śladem. Mniej więcej na wysokości skrzyżowania z ul. Wita Stwosza rozpocznie się podjazd nowej drogi na wiadukt, który przejdzie nad obecną ulicą Wyspiańskiego i torami kolejowymi” – podał.
Wiadukt połączy się z ul. Hoffmanowej ok. 300 metrów od skrzyżowania z ul. Mochnackiego. Ponadto inwestycja obejmie także rozbudowę części ul. Sondeja oraz połączenie nowej trasy z ul. Łokietka.
Całość budowy i przebudowy dróg, wraz z wiaduktem, to ok. 1500 metrów. Dokumentacja projektowa tej inwestycji ma być gotowa na koniec przyszłego roku.
(PAP)