Inwestycje

S19 Iskrzynia-Dukla. 20 ofert w przetargu

s19 iskrzynia dukla miejsce piastowe przetarg budowa trasa
fot. GDDKiA

Dwadzieścia ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Dukla na Podkarpaciu – poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka prasowa oddziału GDDKiA w Rzeszowie Joanna Rarus.

Dodała, że przetarg był jeden, ale z podziałem na dwie części.

Pierwsza część obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia (z węzłem) do węzła Miejsce Piastowe (z węzłem), długość trasy to 10,3 km. Na wykonanie tego zadania złożonych zostało 11 ofert.

„Najniższą ofertę, na kwotę ponad 365 mln zł złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones S.A. (partner). Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę niemal 580 mln zł” – dodała Rarus.

s19 iskrzynia dukla miejsce piastowe przetarg budowa trasa

Mapa GDDKiA

Druga cześć przetargu zakłada zaprojektowanie i budowę S19 od węzła Miejsce Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem), jego długość to 10,1 km. W tej części złożonych zostało dziewięć ofert.

Jak podała rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA, najtańszą złożyła firma Strabag, na kwotę niemal 479 mln zł. „Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę ponad 704 mln zł” – powiedziała Rarus.

Rzeczniczka podkreśliła, że teraz złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu dwóch kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (40 proc.). „W tym drugim przypadku chodzi o przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (to 30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.)” – wyliczyła.

GDDKiA zakłada, że umowy na realizację, w przypadku braku odwołań, zostaną podpisane w III kwartale br. Jak tłumaczy rzeczniczka, wykonawcy na roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będą mieć 36 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Ponadto, wymaganiem inwestora jest złożenie wniosku o uzyskanie ZRID w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy (tzw. kamień milowy).

Rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA podkreśliła, że południowe odcinki drogi ekspresowej S19 będą przebiegać przez teren różnorodny i skomplikowany pod względem geologicznym. „Dlatego na etapie opracowania m.in. koncepcji programowej wykonano rozpoznanie geologiczne podłoża. Wykonano już badania geofizyczne, wiercenia i sondowania. Prowadzony był również monitoring osuwisk” – powiedziała.

Tylko w ramach odcinka Iskrzynia – Miejsce Piastowe wybudowane będą, oprócz samej drogi, m.in. dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych i 11 mostów. Z kolei na odcinku Miejsce Piastowe – Dukla powstaną m.in. trzy estakady, pięć wiaduktów i sześć mostów.

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo ok. 169 km. Do tej pory kierowcy korzystają z ponad 30 km tej trasy w regionie, od węzła Sokołów Małopolski do węzła Rzeszów Południe. Niemal 65 km jest w budowie, a pozostałe prawie 75 km – w przygotowaniu.

S19 będzie przebiegać od przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku. Połączy województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Droga ta będzie w Polsce częścią szlaku Via Carpatia. (PAP)

Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć na filmie klikając TUTAJ.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top