Poradnik

Solidne przejście na drugą stronę

kładka pieszy rowerzysta janson bridging pieszo rowerowa

Przeprawa przez rzekę nie musi być udręką zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów, o ile udostępni się im w tym celu stosowną kładkę. Rozwiązanie to nie bez powodu zyskuje na popularności. Dobrze wpisuje w miejski krajobraz i od razu staje się chętnie używane przez mieszkańców. Które z dostępnych rozwiązań w tym zakresie zasługują na szczególną uwagę?

O ile dawniej budowa prostej kładki była dość sporym wyzwaniem dla włodarzy miasta, czy zarządzających parkiem, o tyle dziś można z tym uporać się w znacznie prostszy sposób. Gotowe rozwiązania są po pierwsze sprawdzone, a poza tym generują co do zasady o wiele niższe koszty. Ten drugi aspekt jest szczególnie istotny w obliczu ograniczonego budżetu wybranej jednostki samorządowej.

Ku chwale przechodniów i rowerzystów

Nasze umysły stworzone są tak, że na ogół wybieramy drogi na skróty. Kiedy trzeba przejść przez nawet niewielką rzekę, szukamy możliwie jak najbliższego przejścia na drugą stronę. W warunkach miejskich często oznaczało to dla pieszych udanie się na najbliższy most drogowy, co wymagało nadkładania dystansu. Podejście do tych kwestii z czasem uległo diametralnej zmianie.

Obecnie znacznie chętniej włodarze miasta, czy zarządcy obiektów takich jak parki, decydują się na stawianie specjalnych kładek. Tym sposobem tworzy się nowe przejścia, które pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu pieszym. Często obiekty te służą także rowerzystom, co czyni je jeszcze bardziej użytecznymi dla ogółu społeczeństwa.

Projektowanie samej kładki z pewnością byłoby sporym wydatkiem. Nic dziwnego, że tak dużą popularnością cieszą się gotowe rozwiązania. Przemawia za nimi fakt, że są to sprawdzone konstrukcje, które z powodzeniem od wielu lat służą ludziom w różnych miejscach. Postawienie takiej konstrukcji odbywa się także w dość szybkim tempie.

Tylko sprawdzone rozwiązania mają sens

Stworzenie przeprawy dla ruchu pieszych i rowerzystów na dobrą sprawę może odbyć się bez udziału angażowania do tego ciężkiego sprzętu największego kalibru. Nowoczesne kładki pieszo-rowerowe, które ma w swojej ofercie firma Janson Bridging należą do takich właśnie konstrukcji. O ich popularności przesądza jednak coś więcej.

Wspomniane kładki dla pieszych i rowerzystów mogą mieć długość przekraczającą nawet 60 metrów. Są na tyle solidne, że dopuszcza się nawet przejazd po nich np. pojazdu konserwującego. Do wspomnianych konstrukcji można zamówić także dedykowane schody, czy platformę, która ułatwi wjazd na nią np. osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.

Janson Bridging to jeden z liderów na europejskim rynku w swojej branży. Jego konstrukcje stalowe są rozwiązaniami sprawdzonymi pod każdym względem i stąd też cieszą się dużą popularnością. Kładki pieszo-rowerowe tej marki doskonale spełniają swoje zadanie.

Zorganizowanie przejścia dla pieszych i rowerzystów nad wodami powierzchniowymi nie musi być przesadnie kosztownym i czasochłonnym przedsięwzięciem. Kiedy skorzysta się z gotowych rozwiązań w tym zakresie, wówczas cały proces przebiegnie szybko, a sama kładka z pewnością posłuży przez długie lata lokalnej społeczności.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top