Sandomierz/Most. Trwa rozbiórka stalowej części konstrukcji mostu na Wiśle w ciągu DK77 w Sandomierzu.
Demontowane elementy transportowane są z pomocą dźwigu na zaplecze budowy.
Most zostanie przebudowany, a jego podpory będą wzmocnione.
Rozbudowa mostu przez Wisłę w Sandomierzu realizowana jest od ubiegłego roku w systemie Projektuj i buduj.
Latem 2022r. wykonawca przygotował zaplecze budowy i uzyskał potrzebne uzgodnienia do rozpoczęcia prac rozbiórkowych. Oznakowane zostały wyjazdy z placu budowy, na którym ustawiono kontenery i pierwsze maszyny. Równolegle z robotami rozbiórkowymi, kontynuowane będą prace nad dokumentacją dla włączenia mostu do układu komunikacyjnego miasta.
Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl, komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem, będzie dwujezdniowa.
W tym celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Stara przeprawa została wyłączona z ruchu ze względu na zły stan techniczny w 2013 roku; od tej pory ruch pojazdów odbywa się jezdnym obiektem w obu kierunkach.
„W 2018 roku zatwierdzony został program inwestycji zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy drugiego mostu i ogłoszenie przetargu na jej realizację.
W ramach inwestycji za ok. 69 mln zł przewidziana jest rozbiórka znacznej części starego mostu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji, zbliżonej wizualnie do tej z 2011 roku, oraz włączenie obiektu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta” – podkreśliła Pawelec-Buras.
Nowy most w Sandomierzu (pięcioprzęsłowy) o długości ok. 460 m powinien być gotowy w drugiej połowie 2024 roku.