Poradnik

Strategia – kluczowa w prowadzeniu skutecznych działań marketingowych

marketing pozyskanie klientów b2b reklama

Obecnie dwa poważne kryzysy stanowią wyzwanie dla firm na całym świecie. Pierwszym jest udowodnienie ROI (zwrotu z inwestycji) ich działań marketingowych, czyli jak skuteczna była konkretna kampania reklamowa. Drugim jest obniżenie kosztu pozyskania klienta. Kwestia numer jeden jest czymś, z czym borykają się prawie wszystkie zespoły marketingowe – prawdziwe wyzwania biznesowe i możliwości dotyczą pozyskiwania klientów w sferze B2B i bez strategii nie ma szans na poradzenie sobie z tym zadaniem.

Aby do działań przedsiębiorstwa została wdrożona odpowiednia strategia, przede wszystkim trzeba wiedzieć, czym wyróżniają się te najbardziej skuteczne i jakich korzyści można się spodziewać, decydując się na ich wdrożenie.

Czym jest skuteczna strategia pozyskiwania klientów?

Wszystko, co robisz, aby zachęcić nowych klientów do Twojej marki, może być nazwane jako strategia przedsiębiorstwa w pozyskiwania klientów. Na przykład klasyczna strategia pozyskiwania klientów B2B polega na tym, że marka prosi potencjalnych klientów o zarejestrowanie się ze swoim produktem na x-dniowy bezpłatny okres próbny. Ta strategia generuje potencjalnych klientów dla firmy i daje jej zespołom ds. marketingu i sprzedaży szansę na pozyskanie potencjalnych klientów.

Stąd nie jest przesadą stwierdzić, że większość technik pozyskiwania klientów przypada na pierwszą część ścieżki marketingowej. Strategia pozyskiwania klientów więc jest tym, co przygotowuje grunt pod początkowy rozwój firmy i daje zespołom zajmującym się obsługą klienta i sukcesem klienta możliwości budowania silnych relacji z klientami. Wbrew temu, co wiele osób sądzi – wcale nie musisz wydawać fortuny, aby pozyskiwać klientów. Istnieje wiele bezpłatnych lub niedrogich kanałów pozyskiwania klientów B2B, które pomogą Ci rozwinąć firmę.

Jakie są korzyści dla marketingu z posiadania strategii pozyskiwania klientów?

Dobrze przemyślana strategia na pozyskiwanie klientów b2b jest niezbędna zwłaszcza dla małych i młodych firm, które jeszcze nie stworzyły własnej niszy. Na przykład, jeśli pracujesz w nowym startupie, który wciąż testuje różne rozwiązania na konkurencyjnym rynku, poważne inwestycje w pozyskiwanie użytkowników pomogą Ci albo odkryć dopasowanie do rynku produktów, albo przestawić się na lepszą niszę.

Oprócz tego pozyskiwanie klientów pomaga na różny sposób firmom, w zależności od etapu rozwoju, na jakim się znajdują. Odpowiednia strategia przedsiębiorstwa sprawia, że małe firmy stają się duże (i zyskowne), średnie firmy zwiększają swój udział w rynku, a duże marki tworzą sieć lojalnych klientów. Firmy różnej wielkości poprawiają wycenę swoich przedsiębiorstw.

Jakie rodzaje strategii sprawdzają się w marketingu B2B?

Jeśli chodzi o same strategie – istnieje naprawdę wiele opcji do wyboru. Sugerujemy wybranie tego, co najlepiej pasuje do Twoich wydatków marketingowych. Dla przykładu, płatne reklamy to strategia pozyskiwania ruchu wychodzącego – konwencjonalna, jednokierunkowa i transakcyjna. Jednak nowsze trendy w pozyskiwaniu klientów B2B nadchodzą, a wraz z nimi przyciąganie odpowiednich klientów do aktywnego odkrywania marki, a nie na odwrót. Większość rodzajów content marketingu należy do tej kategorii – posty na blogach, treści wideo w YouTube, marketing w mediach społecznościowych, optymalizacja wyszukiwarek i tak dalej.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top