Trwają prace na linii kolejowej z Mielca do Padwi Narodowej na Podkarpaciu.
W ramach tej inwestycji, która kosztować będzie 106 mln zł, powstał już m.in. peron w Tuszowie Narodowym.
Jak przypomniała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, od września ub.r. przywrócono ruch kolejowy na odcinku z Dębicy do Mielca. Obecnie kontynuowany jest remont tej linii na odcinku od Mielca do Padwi Narodowej.
„Na tym odcinku gotowy jest już peron w Tuszowie Narodowym. W Chorzelowie i Jaślanach na peronach montowane są ławki, tablice informacyjne i oznakowania. Przystanki będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się” – dodała.
Prace trwają też w Mielcu, gdzie przy ul. Sienkiewicza powstaje bezkolizyjne skrzyżowanie, które zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Jak zapewniła Szalacha, zwiększy się tym samym bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. „Sprawniejsza będzie też komunikacja w mieście. Wykonano już m.in. przyczółki wiaduktu. We wrześniu wykonawca rozpocznie betonowanie przęsła” – zaznaczyła.
Również w Mielcu, w rejonie stacji PKP, budowane jest nowe przejście podziemne. Inwestycja ma być gotowa jeszcze w tym roku.
Inwestycja PLK kosztować będzie 106 mln zł, projekt dofinansowany jest z Regionalny Program Operacyjny województwa podkarpackiego na lata 2014-2020.
Zakończenie prac zaplanowano na I kwartał 2023 r.
(PAP)