Inwestycje

Via Carpatia Lublin-Kraśnik. Jest dofinansowanie do budowy z funduszy UE

s19 via carpatia lublin kraśnik węzeł węglin południe unia europejska

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie budowy kolejnego odcinka Via Carpatia – drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin – Kraśnik o długości blisko 42 km, poinformowała minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska Jedynak.

Chodzi o projekt, który ma na celu budowę drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów na odcinku Lublin Węglin – Kraśnik Południe o długości 41,93 km, która ma stanowić część sieci bazowej TEN-T.

serwis cnc oprzyrządowanie renishaw

„Mnóstwo pracy i są efekty. Dostałam właśnie info, że kolejny odcinek ekspresówki ma decyzję Komisji Europejskiej zatwierdzającą dofinansowanie z #funcuszeUE. Chodzi o via Carpatię – 42 km S19 od węzła Lublin Węglin do węzła Kraśnik Płd. Decyzja oznacza, że dofinansowanie jest pewne” – podała Jarosińska-Jedynak na swoim koncie na Twitterze.

Inwestycja ma być realizowana w województwie lubelskim: w powiecie lubelskim na terenach gmin: Konopnica, Niedrzwica Duża i Strzyżewice oraz w powiecie kraśnickim na terenie gminy Wilkołaz i Kraśnik oraz na terenie miasta Kraśnik.

Na całym odcinku drogi Lublin- Kraśnik przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu (i rezerwą na dodatkowy pas ruchu, do przekroju docelowego 2×3 pasy ruchu) oraz pasem awaryjnym. W ramach inwestycji mają też powstać węzły drogowe, by umożliwić bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.

Głównymi celami przedsięwzięcia są: stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej w ramach sieci TEN-T, zwiększenie dostępności sieci TEN-T, poprawa wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, likwidacja tzw. wąskich gardeł, odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i usprawnienie ruchu tranzytowego

Budowa tej części Via Carpatia ma zostać zakończona do 31 grudnia 2022 roku.

Całkowita planowana wartość inwestycji to 1,49 mld zł. Maksymalną kwotę dofinansowania z Unii Europejskiej szacowano na 756,5 mln zł.

Umowa o dofinansowanie projektu ze środków unijnych została zawarta przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) we wrześniu ub. roku.

(ISBnews)

 

 

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top