Inwestycje

W Ropczycach powstanie nowa droga gminna

budowa drogi ropczyce skorodeckiego

Ropczyce/Droga gminna. Ogłoszono przetarg na budowę drogi gminnej na osiedlu Skorodeckiego w mieście Ropczyce.

Ogłoszenie o zamówieniu pojawiło się w dniu dzisiejszym. Zamawiającym jest Gmina Ropczyce.

Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: Budowa drogi gminnej na osiedlu Skorodeckiego w mieście Ropczyce wraz z niezbędną infrastrukturą oraz przebudową sieci uzbrojenia terenu.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa drogi gminnej na osiedlu Skorodeckiego w mieście Ropczyce wraz z niezbędną infrastrukturą oraz przebudową sieci uzbrojenia terenu” dofinansowanego ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

1. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem budowę drogi gminnej, na którą składa się budowa odcinka B, odcinka C, odcinka XIV, odcinka XV oraz odcinka XVI wraz ze zbiornikami ZB-1, ZB-2 oraz ZB-3 w zakresie:

– odhumusowanie pasa drogowego,
– wycinkę drzew wraz z karczowaniem pni oraz usunięcie zieleni niskiej w postaci punktowych krzewów i zakrzaczeń,
– rozbiórkę części obiektów budowlanych – przepustów, części nawierzchni chodnika na dowiązaniu do istniejącego układu drogowego,
– przebudowę i/lub zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu w sposób zgodny z projektem zagospodarowania terenu – sieci kablowe elektroenergetyczne niskiego i średniego napięcia, kanalizacje kablowe teletechniczne, gazociągi wysokiego ciśnienia, wyposażenie sieci kanalizacyjnych i wodociągowych (regulacja studni, zasuw),
– budowę oświetlenia przejścia dla pieszych zasilanego w sposób autonomiczny hybrydowy solarno-wiatrowy,
– budowa kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami, poletkiem rozsączającym i studniami chłonnymi,
– budowa kanału technologicznego,
– wykonanie robót ziemnych, tj. wykopów i nasypów drogowych celem uksztaltowania korpusu projektowanej drogi w terenie wraz z przygotowaniem koryta pod projektowane nawierzchni drogi i chodniki,
– umocnienie dna i skarp zbiorników otwartych, wykonanie ogrodzeń
– wykonanie warstw dolnych konstrukcji nawierzchni – podłoże stabilizowane cementem/spoiwem,
– wykonanie elementów ulic, tj. ustawienie krawężników i obrzeży, wykonanie ścieków korytkowych,
– wykonanie warstw górnych nawierzchni: bitumicznych na jezdni, betonowych rozbieralnych (kostka brukowa betonowa) na chodnikach,
– przebudowę/budowę zjazdów zwykłych do nieruchomości gruntowych sąsiadujących
z projektowanym pasem drogowym,
– wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, oraz wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu w postaci balustrad stalowych,
– nasadzenia zieleni, założenie trawników
– prace wykończeniowe i porządkowe, w tym wyrównanie terenu

2. Podstawowe parametry techniczne projektowanych odcinków dróg:

– Odcinek B: Obejmuje drogę jednojezdniową, dwupasową o szerokości pasa ruchu 3,0 m i poboczy 0,75 m każde, w przekroju półulicznym z chodnikiem po stronie prawej. Droga bierze swój początek na wlocie do skrzyżowania typu rondo z drogą gminną 107549R – ul. Skorodeckiego (km 0+725,34). Koniec opracowania zlokalizowany w km 0+0+535,24– ze względu na nieprzelotowe zakończenie na jej końcu została zaprojektowana zwrotka o promieniu zewnętrznym 9,0m.
– Odcinek C: Obejmuje drogę jednojezdniową, dwupasową o szerokości pasa ruchu 2,50m i poboczy 0,75 m każde, w przekroju półulicznym z chodnikiem po stronie lewej. Droga bierze swój początek na skrzyżowaniu zwykłym SK-B.1 drogą gminną – odcinek B. Koniec opracowania Odcinka C zlokalizowany jest w km 0+352,57 – przecięcie osi dróg na skrzyżowaniu SK-C.6.
– Odcinek XIV: Obejmuje budowę drogi klasy D o długości 95,48 m. Początek opracowania zlokalizowany jest na skrzyżowaniu SK-C.6, a koniec na granicy działki nr 3092. Szerokość pasa ruchu wynosi 3,50 m, natomiast poboczy 0,75 m każde.
– Odcinek XV: Obejmuje budowę drogi klasy D o długości 116,18 m. Początek opracowania zlokalizowany jest na skrzyżowaniu SK-C.5, a koniec na granicy działki nr 3101. Szerokość pasa ruchu wynosi 3,50 m, natomiast poboczy 0,75 m każde.
– Odcinek XVI: Obejmuje budowę drogi klasy D o długości 113,05 m. Początek opracowania zlokalizowany jest na skrzyżowaniu SK-C.1, a koniec w obrębie działki nr 318/17. Szerokość pasa ruchu wynosi 3,50 m, natomiast poboczy 0,75 m każde. Ze względu na nieprzelotowe zakończenie na końcu drogi została zaprojektowana zawrotka o promieniu zewnętrznym 6,0 m.

3. W ramach zadania przewidziano wykonanie zbiorników o następujących parametrach:

• ZB1:
– Typ: retencyjno – odparowująco – rozsączający
– Rodzaj: otwarty,
– Powierzchnia dna: 180,0 m2
– Pojemność czynna: 220,0 m3
– Objętość: 367,0 m3
– Rzędna dna: 230,50 m.n.p.m
– Nachylenie skarp 1:1
• ZB2:
– Typ: retencyjno – odparowująco – rozsączający
– Rodzaj: otwarty,
– Powierzchnia dna: 196,0 m2
– Pojemność czynna: 240,0 m3
– Objętość: 341,80,0 m3
– Rzędna dna: 234,98 m.n.p.m
– Nachylenie skarp 1:1
• ZB3:
– Typ: retencyjno – odparowująco – rozsączający
– Rodzaj: otwarty,
– Powierzchnia dna: 104,0 m2
– Pojemność czynna: 144,0 m3
– Objętość: 179,80 m3
– Rzędna dna: 233,30 m.n.p.m
– Nachylenie skarp 1:1

4. Zadanie obejmuje budowę przejścia dla pieszych (wlot odcinka B do ronda) o podwyższonym standardzie bezpieczeństwa zgodnie z opracowanymi przez Ministra ds. transportu wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych i rowerów.

Termin składania ofert: 2024-10-18 10:00

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top