Na stacji PKP Rzeszów Główny od poniedziałku podróżni korzystają z dwóch nowych peronów – poinformował PAP Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Perony powstały w ramach przebudowy stacji; inwestycja ma kosztować w sumie 205 mln zł.
Nowe perony są większe, wyższe i umożliwiają łatwiejsze wsiadania do pociągów. „Są na nich przygotowane poczekalnia i czytelne tablice informacyjne. Perony są w pełni zadaszone. Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej jest się po nich poruszać, dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze” – dodał Hamarnik.
Teraz wykonawca przystąpi do kolejnego etapu modernizacji stacji. Prace budowlane obejmą peron nr 3, który będzie powiększony i podwyższony. „Prace będą prowadzone także przy rozbudowywanym przejściu podziemnym. Już teraz można nim przejść do peronu 2, a docelowo połączy centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego” – zaznaczył.
Przejście podziemne będzie też wyższe i szersze od dotychczasowego, powstaną schody ruchome i windy.
Równolegle z przebudową stacji Rzeszów Główny prowadzone są prace związane z remontem wiaduktu nad ul. Batorego. Te prace PKP PLK koordynuje z władzami Rzeszowa, bo to miasto będzie odpowiadać za przebudowę drogi. Wiadukt będzie poszerzony, dzięki czemu ruch będzie się odbywał w obu kierunkach jednocześnie; powstanie też chodnik i ścieżki rowerowe. Ta inwestycja poprawi komunikację w Rzeszowie.
Przebudowa stacji Rzeszów Główny to część większej inwestycji. Do tej pory w jej ramach oddany został do użytku nowy przystanek Rzeszów Zachodni.
Zakończenie prac o wartości 205 mln zł planowane jest na kwiecień 2021 r.
Wykonawcą prac jest konsorcjum czterech firm: Track Tec Construction, Inżynieria Rzeszów, Intop Warszawa i Infrakol. (PAP)
autor: Wojciech Huk
heros333
18 lutego 2020 at 20:46
nie zapomnijcie o rampach dla rowerów na schodach i zadaszonym dwupoziomowym parkingu, który jest bardziej potrzebny niż paczkomaty przed dworcem.