Inwestycje

Wisłokostrada w Rzeszowie ma być wybudowana w 32 miesiące. Jest 13 chętnych na realizację tego zadania

wisłokostrada rzeszów

Wisłokostrada/Rzeszów. 13 firm i konsorcjów zainteresowanych jest budową rzeszowskiej „Wisłokostrady”.

Miasto ma w czym wybierać, ma też pieniądze na większość ofert.

Do 12 maja miasto Rzeszów czekało na oferty w przetargu na budowę „Wisłokostradę”. To 2-kilometrowa droga, która połączy osiedle Nowe Miasto z północną częścią miasta.

Ratusz wycenił inwestycję na ok. 180 mln zł, ale w budżecie zarezerwowano nieco ponad 200 mln zł. 65 mln zł jest z „Polskiego Ładu”, 30 mln z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Reszta to pieniądze z budżetu miasta.

W piątek urzędnicy otworzyli koperty, w których oferenci przekazali, za ile są gotowi zbudować drogę. „Zgłosiło się 13 firm i konsorcjów. Ich oferty wahają się od 169 mln do ponad 230 mln złotych – poinformował Artur Gernand z kancelarii prezydenta Rzeszowa.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum, której liderem jest Antex II z Lubyczy Królewskiej. Za swoje prace oczekuje 169 mln 246 tys. zł. Drugą najniższą ofertę złożył warszawski Budimex – prawie 172 mln zł. Najwięcej chce spółka Primost Południe z Będzina – ponad 230 mln zł.

Urzędnicy mają w czym wybierać, bo w zarezerwowanym budżecie mieszczą się oferty 10 firm. „Wszystkie kosztorysy musimy dokładnie przeanalizować. Co i jak zostało wycenione, czy dopełniono wszystkich formalności. To jest duży przetarg, zajmie nam to kilka tygodni” – powiedział PAP Artur Gernand.

Miasto chce podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu latem tego roku. Budowa ma się rozpocząć zaraz po podpisaniu umowy. „Wisłokostrada” ma być wybudowana w 32 miesiące.

W pierwszym etapie zostanie dobudowana i poszerzona droga od ul. Dworaka do Lwowskiej. W drugim, zaplanowano budowę dwóch jezdni do skrzyżowania Siemieńskiego z Ciepłowniczą, w kolejnym – rozbudowę ul. Ciepłowniczej i ul. gen. Maczka. Na skrzyżowaniu nowej drogi z ul. Ciepłowniczą powstanie rondo. Wybudowany zostanie też most na rzece Młynówka (ok. 18,8 m) oraz licząca 271 m długości estakada nad linia kolejową Kraków-Medyka. Inwestycja to także budowa nowego, szerszego mostu Załęskiego. Wzdłuż nowej drogi powstanie m.in. 3 km chodników i ścieżek rowerowych.

„Wisłokostrada” ma odciążyć ruch na zatłoczonej al. Piłsudskiego i rondzie Pobitno, ułatwi też dojazd do drogi ekspresowej S19 i autostrady A4. 

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top